2009 och det börjar redan hända massor med grejer. I mars blir jag av med mitt vikariat och blir därmed av med mitt heltidsjobb. På ett sätt känns det självklart jobbigt, mest för att jag blir av med alla tryggheter som månadslön, sjukpenning, förmåner etc. Men samtidigt känns det så otroligt skönt att komma där ifrån. Jag längtar verkligen efter mer tid till att göra någonting jag faktiskt brinner för och VILL göra! Efter mars har jag 3 månader till höstterminen då jag tänkte börja plugga. Frågan är bara vad. Musik, film, teater eller foto... Ska typ söka så mycket som möjligt så får vi se var jag kommer in.

Som sagt är det mycket grejer på gång nu. För några veckor sedan var jag med och spelade in jingeln till Popcirkus som snart kommer börja sändas på SVT och igår var jag och Göran på audition för en reklamfilm. Om vi får det får vi 5000 spänn för det! Någonting Göran verkligen skulle behöva nu med nya lägenheten och allting. Håll tummarna!

Jag har sökt massor med jobb också och det har gett resultat. Ikväll ska jag provjobba på RoQ och I morgon på Café Cozy på Medis! Att få jobba på RoQ vore jättekul! Dom är jättetrevliga där plus att jag förhoppningsvis skulle slippa gömma mitt riktiga jag. Att gå från ett företag där jag var tvungen att färga om håret för att behålla jobbet till att få börja jobba på ett rockhak vore en dröm. Funderar på att ringa Alexandra som jobbat där tidigare och fråga om några bra tips.

Cozy är ett mysigt centralt café som jag vet desto mindre om. De verkar trevliga i alla fall. Hoppas det går bra. Ska jobba där 10 timmar i morgon. Slutar 23. Kanske drar ut sen.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar