Heja heja!

Kanske stannar man kvar i Sverige ett tag till då. Heat kickade Amy Diamonds ass och gick vidare till Globen! Så jävla nice!

Igår jobbade jag först på Jolo och gick sedan vidare och jobbade på RoQ. Där träffade jag Rozz som gav mig beskedet. Först trodde jag att han drev med mig när han sa att de vann över Sveriges lilla superstjärna Amy, men det visade sig vara sanning. Det var trevligt att träffa Rozz. Hakim var också där. Riktigt länge sedan man träffade gossarna tillsammans. Jag slutade halv två och frågade Kim om de skulle hänga med till Rocks, men han tyckte att han hade fått i sig för mycket och hängde hellre med islänningar som kramar en väldigt hårt om handen när man hälsar och härmas på överdriven svenska.

Väl på rocks var allt som vanligt, bara det att det var grymt lite folk. Hade allt rockfolk blivit kärlekskranka eller ville de sitta hemma och glo på melodifestivalen? Verkar märkligt då RoQ var fullsmockat hela kvällen. Jag hann väl va där någon timme och dra i mig nån drink, spela lite Black Jack och dansa tryckare till "I don't want to miss a thing" med Aerosmith. Helt OK kväll.

Idag har jag och Göran firat alla hjärtans dag i efterskott. Vi har haft egen chokladverkstad, druckit rosa champagne och ätit alldeles för mycket.

Vi passade även på att lyssna på Heats bidrag i melodifestivalen. Jag har lyssnat på den ett gäng gånger nu och står fast vid att det hade varit roligare och BÄTTRE om de hade skrivit låten själva. "1000 miles" börjar med ett intro som låter väldigt likt introt till Europes "Cherokee" och fortsätter sedan med en intetsägande text utan någon som helst röd tråd innehåll eller sammanhang.Tre ihopstressade, ihoppressade minuter som ändå hinner bli lite catchigt, men inte hinner nå den topp som Heat så ofta annars gör. Grymt kul att se den här genren och ett gäng polare medverka i melodifestivalen, men jag måste ändå ge "1000 miles" med Heat tre svaga gelehjärtan av fem möjliga. Bra framträdande, bra band, men en halvkass låt. Ni kan så jävla mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar