Jobba helg

Det är nog bland det bästa jag gjort på länge. Börja jobba helger. Att få komma ifrån vanliga jobbet och faktiskt se att man kan ha grymt kul och jobba samtidigt ger mer än en gnutta hopp för framtiden. Dessutom blir det några extra klirr i kassan.

Igår körde jag, Jimmy och Benji på Jolo. Det är också biljardställe under samma företag som RoQ. Efter att gå runt och ha gjort exakt samma saker i ett och ett halvt år känns det så otroligt kul att få lära sig någonting nytt som man faktiskt är intresserad av. Jag fick till exempel lära mig av Benjamin att det inte ska vara vodka i Rosa Pantern. Det måste vara RocksLasses eget recept. Antagligen är det hans versioner av drinkarna som gör honom så poppis. ;) Fast å andra sidan hitta jag detta nu: http://www.cocktailguiden.com/drink/rosa-pantern. Grym sida by the way. Check it out!

Kvällens drink

Fidel Castro:
4-6 cl mörk rom
Pressad lime
Ginger ale

Rosa Pantern i all ära, men kvällens drink blir i alla fall Fidel Castro. Körde en sån när jag gick till Rocks sen efter jobbet. En annan har ju varit svag för rom sen barnsben. Tror att det är den där romrussinglassen från GB som satte sina spår och banade vägen för rommen i mitt fall.

Idag ska jag och Göran faktiskt till Klubben och hälsa på gubbarna i 69 Eyes. Gästlista och allt fixat. Efter musikvideoinspelningar finlandsbesök och lyxhotelfester måste man ju stötta dem lite. Ska bli trevligt att hänga med Tord också. Tänkte försöka ta nån öl med dom sen. Frågan är om man skulle palla med att gå lite småbakis till jobbet sen imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar