Min plan

Snart blir jag av med heltidsjobbet och tänkte i ord försöka formulera min plan för framtiden utan äta-jobba-sova-dölivet. Jag behöver fan lite rehab från det här tråkiga kreativitetsdödande, utvecklingshämmande stället. Så nu är tanken att jobba så mycket på RoQ som jag bara kan, leta efter jobb som jag faktiskt vill ha, skriva låtar, fixa ihop nya bandet och hitta en utbildning som jag förhoppningsvis kan börja med i höst sen. Antagligen blir det till att plugga musik eller film i höst sen. :) Längtar verkligen efter att få börja plugga igen!

Tycker faktiskt att jag är värd några månader off efter att totalt ha sålt min själ och hela mitt jag i snart ett och ett halvt år. Nu ska jag äntligen få lägga tid på det som spelar allra störst roll i mitt liv. Jag har provat att bli en normal Svensson och har märkt att jag blivit så otroligt olycklig av att inte få göra det jag brinner för. Jag tror inte att jag kommer bli rockstjärna, men jag vet att jag vill jobba med musik på ett eller annat sätt och sedan ha bandet på fritiden.

Jag tänker inte bli den som väljer karriär efter efterfrågan. Det kanske finns tusentals andra som vill det jag vill, men jag vet att jag kan lyckas och jag tänker inte ge upp för att svenska jantefolk drar ner mig! Varför ska jag vara olycklig ett helt liv och sälja mig själv till nån jävla skit jag inte vill bara för att det finns plats där? Varför känns det så dåligt att skriva det här? Varför känns det egoistiskt och dåligt att tänka på sig själv och hugga tag i sitt liv och göra det man brinner för? För att de som inte gör det blir avundsjuka? Fuck that!

Mitt nuvarande jobb har självklart varit en erfarenhet för livet på många sätt, men jag var tvungen att färga håret för att vara kvar i företaget och har ständigt blivit påmind om att dölja mina numera vita slingor så fort cheferna varit i byggnaden. Som ni ser på bilden syntes inte slingorna nämnvärt då jag inte hade luggen uppsatt. Jag har dessutom mössa på jobbet, så det syntes inte alls när jag väl jobbade. Det hela blev mer en personlig kränkning än någonting som faktiskt gjorde mitt arbete bättre. Man kom med argument som att vi måste tänka på att vi har medelålders män och invandrare som gäster och att om jag hade slingor så fanns det möjlighet att mina kollegor skulle skaffa slingor också. (Nej, jag lämnar inte ut min arbetsplats på nätet då jag varken nämnt mitt eget riktiga namn eller företagets namn. Ingenting kan kopplas till företaget. By the way... Varför ska jag tiga i tystnad när det är jag som utsatts för kränkning?! Jag tänker inte lämna ut nå namn ändå.)

Nu när man söker lite nya jobb har man ju fått lite koll på kollektivavtalen och har därmed märkt att jag förlorat mer än 18500 spänn på att jobba på det här stället. Skoj oboj! Jag får bättre lön på att servera på RoQ! Ska nog ringa facket i morgon.

I april är jag äntligen fri.

(Glöm inte att sätta betyg på Heats bidrag i melodifestivalen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar