Trash Fest Dag I

Jag, Göran, Alex och Luis började vår dag i båthytten i Åbo. Nu väntade 2-3 timmars bussfärd till efterlängtade Hellsinki. Under bussresan var den största frågan var hur man ligger bekvämast på ett bussäte och lyckas somna. Efter tre timmar hade vi fortfarande inte listat ut det.

Efter en kebab i Hellsinki och ett besök på Gloria kände vi oss en aning stranded då mobilerna strejkade och vi inte hade så stor koll på Finlands riksnummer. Till vår räddning dök Anzi från Stereo Junks upp från ingenstans. Han skulle iväg och spela badminton, men genom honom lyckades vi få tag på Henry från Sonic Roots som erbjöd stjärterum och trevligt sällskap tills vi fått reda på resten av våra finska vänner.

Väl hos Henry fick vi tag i vår finska ängel Skipi som räddat oss från att sova på gatan förra finlandsresan och som avvarat sin soffa till mig och Göran även denna gång. Vi bad henne komma över och hon upptäckte då att Henry bara bodde något kvarter från henne själv. Där hade vi grym tur. Jag och Göran bodde hos Skipi och Alex och Luis bodde något kvarter bort hos Henry.


Efter några timmars förmiddagsfestande drog vi alla hem till Skipis supersnygga lägenhet och fixade oss i ordning för kvällen. Smink, katthår och hårspray fyllde luften och gav en känsla av grymt partymode! Trash Fest the preparty på Semi Final väntade oss där Alex skulle spela plattor och Henry skulle spela med Sonic Roots.

På Semifinal träffade vi på både nya och välbekanta ansikten och även folk som man kanske inte insett vilka dom var. Jag började till exempel gaga med Mortiis och hans gitarrist utan att fatta att det var dom. Med tanke på deras scenklädsel som inte var på under denna kväll så kan ni inte blama mig. Riktigt trevliga norrmän det där! GULEBÖJ!

Som vanligt så startade jag det största partyt inne på tjejmuggen med mina amerikanska vänner från Mama Trashs crew. Riktigt kul att ses igen efter nästan ett år. Sen började jag hjälpa några stackars finska flickor att fixa håret. Dom små stackarna vågade knappt prata med mig, men det kändes att de uppskattade mitt sällskap.

Efter en händelserik kväll med underhållning av Cold Cold Ground, Sonic Roots och Hellfire Society och Alex i DJ-båset kände vi oss nöjda och tog en taxi hem till Skipi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar