Trash Fest Dag II

Jag och Göran började vår dag med lite stadsvandring och shopping. Höjdpunkterna var förstås Backstreet, Cybershopen och att hälsa på Riita på Morticia. Vi lyckades övertala henne att komma och rulla hatt med oss på Gloria senare på kvällen. Affärerna är typ som Blue Fox och Shock, men med mycket större sortiment. Vi fick med oss bälten, bältespännen, armband och hårspännen.



Efter ett besök på Alko bar det av till Skipi där vi förfestade lite och begav oss senare iväg till Gloria. Där mötte vi Heli, Juan och många fler av våra efterlängtade finska vänner.




Det blev inte så mycket konserter för vår del. Vi kikade på Dope Stars Inc, sen kommer jag faktiskt inte ihåg att vi tittade på någonting mer. Vi hade så fullt upp med att ta igen allt med våra finska vänner och lära känna nytt folk från hela världen. Det häftiga var att folk hade rest långt för att komma dit. Vi stötte på amerikaner, ryssar, italienare, kanadensare och många fler.

När Gloria stängde drog vi vidare till något annat ställe som jag inte kommer ihåg var det var eller vad det hette. Det var i alla fall kul att se någonting annat än Gloria. Jag passade på att göra reklam för Trash Fest och lyckades få en hel del folk att dyka upp på Gloria dagen efter.

När det stället stängde blev det dags för efterfest hos Skipi. Vi drog iväg i en stor taxi som snabbt fylldes med våra bästa vänner från Hellsinki. Det blev riktigt trångt och det kom ett helt gäng till i en annan taxi senare.





Hos Skipi började festen med att jag och Göran fick privata Finska-lektioner från Henry Lee Roots. Sen blev Göran lite trött och bestämde sig för att däcka över hela soffan medan jag festade vidare. Efter ett tag tog även jag en tupplur och festade vidare fram till kl 11 på förmiddagen nästa dag. Först då fick jag liv i Göran. Vi kom överens om att vi skulle sova fram till det var dags att jobba på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar