Trash Fest Dag III

Sista dagen på vårt andra Finlandsäventyr. Ikväll var det dags att jobba, då Göran skulle spela med Amy's Ashes och jag jobbade på som fotograf och hjälpreda. Efter att ha sovit ett fåtal timmar hos Skipi hoppade jag och Göran på spårvagnen mot Gloria. Väl där var det dags för sound check.




Dags att snabbfixa looken innan det är dags att gå upp. Göran hade lyckats bli en riktig skäggis sedan torsdagen innan och körde en snabbrakning med engångshyvel och tvål i ett vinglas. Det hela blev väldigt blodigt och fett emo. Vi kom överens om att vi skulle sälja drinken dyrt till högstbjudande emo.







Bara någon timme senare var det dags för grabbarna att gå upp på scen. Trots att det inte hade kommit så mycket folk än och att stackars Aram hade ont i halsen gick det hela riktigt bra. När jag sprang runt och tog kort på dem träffade jag på Jyrki 69 som kommit dit bara för att titta på Amy's Ashes. Han drog tydligen rätt snart efter att de hade spelat.

När Amys och Göran var klara hjälpte jag dem att packa sig av scenen och ge plats för Defueld. Det var rätt skönt att ha det hela avklarat så fort så att vi kunde mingla och ta det lite lugnt resten av kvällen.


Jag själv som inte hade haft tid att fixa mig sedan dagen innan fick lite hjälp av Aliz och Göran på toan. Helt plötsligt var Kirsti där och lyckades fånga vårt toalettparty på bild. Tack Kirsti! http://dragonflytears.blogspot.com/









Sedan hängde vi en del back stage och bekantade oss lite mer med David från Hellfire Society som var kvällens värd. Han undrade om jag hade fixat läpparna... Först fattade jag inte vad han menade, men sen blev jag tvungen att övertala honom att mina läppar inte var fake och var alldeles oinsprutade. Ska man ta det som en komplimang? Kanske... Think positive!



Sen gick vi och hängde med Darin från Dope Stars Inc och hans flickvän. Han mådde bättre idag och febern hade gått ner. Vi stod och laddade tillsammans inför sista allstar-framträdandet då vi kutade in på scen och levde rövare tillsammans med alla band som spelat från festivalen. Jag försökte hålla mig lite bakom medan Göran snodde hela showen för andra gången den kvällen.




Strax efter det sista framträdandet stängde Gloria och folk drog där ifrån ganska snabbt. Vi rantade runt och lyckades inte riktigt komma där ifrån lika fort som alla andra. Till slut lyckades vi hitta rester av vårt tappra gäng från gårdagen backstage. Vi hade lite efterfest där bak med Henry, Enni, Heli, Juan och några till. Efter att ha blivit utslängda för andra gången tog vi en taxi hem till Skipi runt 5 på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar