Chokladfrossa

Det här kan bli riktigt farligt. Speciellt för en annan som lovat sig själv att ta upp modellkarriären igen och tänkte tappa ett kilo eller fem. Jag har fått ur tummen, är klar med filminspelningen och har börjat jobba igen mest för att få ihop lite pengar så att man klarar sig och kan leva lite i sommar. För tillfället jobbar jag i lunchrestaurangen i Maraboufabriken i Upplands Väsby. That's right... Maraboufabriken. The fucking chocolate factory! Det är fan livsfarligt att gå till chokladfabriken varje dag. Så fort man går av bussen känner man chokladdoften utomhus. Vi har även en liten shop med typ allt som finns i marabouväg för grymt låga priser. I helgen var tanken att ha lite chokladfest hemma. Varför har ingen tänkt på det tidigare?

Jag ska i alla fall försöka jobba lite här och var fram till höstterminen. Den 15e åker jag till Nyköping och hälsar på KY-utbildningen i Musik Event och Arrangörskap och den 18e är det dags för inträdesprov på Sång- och Teaterlinjen.

Helgens planer är inte helt klara. Valborgshelgen var rätt hård, så man borde ju ta det lite lugnt... borde man... Det skulle tydligen inte bli så bra väder, så det är väl bara till att glömma Tanto i så fall. Men på söndag kommer vår kära amerikanskfinska vän Kirsti och hälsar på oss! Hon ska få låna vår soffa för en mellanlandning i Stockholm på väg till Rom. Jag borde gömma mig i hennes väska och haka på. Ska bli kul att få visa henne stan i alla fall. Kanske försöker man vara ledig på måndagen så att man kan visa lite av Stockholmsnatten också. Vi får se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar