Väntan

Då var det bara till att vänta. Betyg och skolansökningar är inskickade och inträdesproven utförda. En vecka kvar till filminspelning och Sweden Rock Festivaldags. Senvåren är nog väntans tider för många av oss. Har några kompisar som bara går och väntar på att ta studenten och andra som snart tar högskoleexamen. 

Det känns faktiskt rätt skönt att vänta. Man längtar lite som man gjorde när man var riktigt liten. När jag pluggade och jobbade som hårdast hoppade allt bara över en. Man överfölls av tentor, deadlines blandat med konserter, festivaler och högtider som man aldrig fick tillfälle att längta efter. Man uppskattade inte saker på samma sätt.

Jag mår faktiskt riktigt bra just nu, trots att framtiden och hösten är oviss och jag inte vet om jag kommer in på någon skola. Hoppas innerligt att jag kommer in någonstans, men om jag inte gör det har jag lovat mig själv att dra iväg till Los Angeles några veckor, sen får vi se vad som händer efter det. Kanske drar dit med Linn och Evelina. Jag kunde kanske bo med dem hos deras kompisar, annars hoppas jag få sängplats hos Kirsti. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar