Tiden står stilla

Jag googlade just på Michael Jackson för att hitta mer info om stjärnans bortgång. Första träffen: "Michael Jackson Tickets and Concerts" "Tickets still available"...

Jag är så förstummad just nu. Den första idolen, den första riktiga stjärnan i mångas liv och den största stjärnan i vår tid har gått bort.


Nyheten är över hela facebook, aftonbladet och i detta nu sitter jag och Göran och tittar på CNN. De berättar att han har dött av hjärtsjukdommen "cardiac arrest". Han hamnade först i en koma då han inte fick blod till hjärnan vilket ledde till hans död. Hans doktor berättar nu att om han hade haft tillgång till en viss typ av hjärtmaskin som hade gett hans hjärta elektriska stötar för att få hjärtat i rätt rytm igen hade han kunnat överleva. Folk samlas nu utanför UCLA Medical Center där han behandlades. Önskar att det inte var så långt bort.








Det skär i hjärtat varje gång reportrarna säger "Michael Jackson is dead". Jag kan inte ens uttala orden själv än. Hur ska världen kunna fortsätta nu när världens största stjärna är borta? Utan hans ljus blir världen en så mycket mörkare och kallare plats. Man tappar en del hopp när man ser en odödlig stjärna plötsligt dö. Klockan är 01.00. Jag kommer inte kunna sova i natt.

Click here for more Image commentsClick here for more Image comments

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar