SRF - Dag III

Dagen började med pyssel i form av mitt hårfix, Görans dagboksskrivning och Oscars skissande. När jag äntligen fått lite stil på mitt alltför sprayfyllda hår drog vi iväg och hämtade upp Danne och Milla för att kika på Lita Ford. Med färdigblandade groggflaskor och paraplyerna i högsta beredskap drog hela gänget iväg till marknaden.



Vägen till festivalområdet tar alltid en faslig tid. Inte för att det är särskillt långt bort, utan för att det finns så mycket att göra och så mycket intressanta människor på vägen. Vi hittade posters att härma och ett helt sombrerogäng som man självklart måste plåta med. Sen började det spöregna och då blev det körsång medan alla försökte tränga ihop sig under paraplyerna.
Oscar blev hungrig och köpte en korv som jag hoppas smakade bättre än den såg ut.


När vi kommit in på området var det dags för Göran att visa sina färdigheter i öltältet. Han fick lite växel och kastade enkronorna mot en mugg som va några meter bort längst ner i baren. Han träffa! Helt sjukt. Han provade några gånger till och vann ett par vantar som de hade klippt till av SRF-mugghållare.

Vidare till Lita Ford. Det regnade och vi kunde inte riktigt några låtar, trots att jag har plattor med henne hemma, men det var kul att se henne röja ändå.



Varm festivalmat är en riktig höjdare när det är regnigt och kallt. Pizzaslajsarna får en 3a på en skala mellan 1-5. Langos är faktiskt någonting som jag aldrig riktigt gillat lika mycket som i år. Själva tanken på en friterad mjölklump med gräddfil har aldrig varit särskillt lockande, men jag måste erkänna att det är grymt som bakiskäk och satt riktigt fint i regnet och kylan. Jag är faktiskt beredd att ge Langos med ost, räkor och rom en 4 på kall festival.

I väntan på Foreigner blev det dans och drickande för att försöka hålla värmen. Det enda som var värt att komma ihåg av Foreigner var att få höra "I WANNA KNOOW WHAT LOVE IIIIIS!".

Sen gick vi och huttrade i tälten till In Flames gick upp. Vi ville mest ge dem en chans och spana in deras eldshow som skulle gå på 800000 spänn. Jag har helt klart inte samma humor som sångaren har när han är tankad och jävlig. Många killar sa bara "Ahmen de e ju bara humor!". Fine, nedvärderande humor är grymt kul, men killen gick fan för långt och var för full för att jag skulle stå där och åka på lunginflamation på grund av den vidriga kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar