En dag i Studio Fernvik


Jag och Linn kom lite för tidigt till den gigantiska studion i Midsommarkransen så vi hann se oss omkring litegrann. Riktigt häftig studio måste jag säga! Det fanns ett helt gäng med andra studios omkring som gick att hyra med blixtar och allt. Har aldrig plåtat i en så stor studio förut. Spana in den på http://www.studiof.se/.

När Anna kom började vi sminka, vilket alltid tar längre tid än beräknat. Skönt att jag hade hela dagen på mig. Tråkigare för Linn som inte hann träffa sin bror innan han drog iväg till Lule. Hon sa i alla fall senare att det helt klart var värt det.

Det kändes riktigt kul att få plåta igen. Var rätt länge sen sist nu. Vi hade ett It-tech-gothtema där vi tänkte att vi var internetbrudar utan att få det nördigt. Därav nätverkssladdarna. Jag och Elle började att posa tillsammans och vi gick senare vidare med egna bilder. Det var en av de varmaste dagarna på länge och det blev riktigt svårt att andas i korsetten efter ett tag, men det var bara att hålla ut.
När vi var klara filmade vi också lite med Annas Canon 5d. Ska bli jättekul att få se hur det blev!

Anna och jag kom bra överrens och hon berättade att hon jobbat med Rizal som gjorde Dead by April-videon. Hon ska tydligen dra igång lite filmprojekt i höst där hon undrade om jag vill assistera. Det verkar jättekul!! Vi planerar även att göra en fantasysession i slutet av juli tillsammans med Linn. Ser jättemycket fram emot det!

Tusen tack till Anna, Linn och Elle för ett bra och jättekul samarbete!
Fotograf: Anna Thorbjörnsson http://www.astfotograf.com/
Modeller: Anna och Elle
Make up artist: Linn Sundqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar