Blommor, bin och gayklubbsbesök

God morgon på er. Trots att jag är grymt trött och sliten i hela kroppen efter gårdagens strapatser så ska jag försöka skriva ihop några rader om denna fantastiska dag.

Jag och Göran började dagen med lite McDonald'sfrukost i Farsta Centrum. (Jag vet att jag tidigare berättat om min low carb diet, men jag har en tendens att fuska lite på helgerna ;P.)


Planen var att åka in till stan och gå på technofesten "Blommor och bin" på Långholmen. Vi kom in rätt mycke tidigare än resten av gänget och det var lika bra så att jag han hämta mig från fredagskvällen. Magont och fruktansvärd skoskav gick över släppte när man kommit igång igen.





Det var rätt kul att sitta och titta på alla dansande människor. Det var jättemycket folk och alla möjliga typer av vuxna, barn och hundar. Vi träffade en del vänner och bekanta från gymnasietiden och senare hängde vi ett tag med våra grannar. Vi kom överens om att vi måste fixa dunderfest nere på vår våning där man kan gå emellan lägenheterna så vi får hela huset gungning.
Jocke, Tifa, Hanse, Andy och Joel slöt upp med oss efter ett tag. De berättade att de skulle till Kolingsborg och klubb Libra efteråt. Vi hade inte tänkt gå ut alls innan, men bestämde oss för att haka på och prova någonting nytt.




Efter någon timme började det spöregna och vi sprang snabbt iväg och gömde oss under Västerbron. Vi bestämde oss för att fortsätta föfestandet hemma hos Jocke på Ringvägen.






Väl framme i Jockes superfina innerstadslägenhet blev det kalas med techno, synth, industri, gothpop och eurodisco.





Göran ville även ha fest i hissen på väg till Kolingen vilket resulterade i att han, jag Jocke och Tifa fastnade när det var en decimeter kvar till utgången. Vi försökte få upp dörren, men insåg snabbt att det var lönlöst så vi ringde till hissjouren som dök upp efter kanske en halvtimme. Joel tog hand om oss från andra sidan gallret. Som tur var led ingen av oss av klaustrofobi. Hisskillen verkade måttligt road åt att komma och rädda oss så vi smet där ifrån så fort vi kunde och drog vidare till Slussen Kolingsborg.

Inne på stället hade vi alla skitkul med dans hela natten lång. Senare upptäckte vi att det var grymt mycket roligare musik på lilla dansgolvet. Det blir helt klart mer tid där nästa gång.

Efter några timmar när jag shakat av mig min McDonaldsfrukost var det dags för stängning till vår allas vår besvikelse. Utanför blev det gruppkram med mig, Göran, Hanse och Joel. Det hade verkligen varit en skitkul kväll. Hoppas på fler av det slaget. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar