Hummerkväll och Rock'n'roll!

Äntligen var det dags att smaka på våra efterlängtade onsdagshummrar
på Patricia. Jag tog med mig Oscar och Göran som sällskap. Oscar som ätit hummer många gånger förut och Göran som inte ens ätit kräftor tidigare. Min tanke var att inviga Göran som alltid envisats med att skaldjur var någonting fruktansvärt äckligt. Själv har jag aldrig ätit en hel hummer förut. Det var tur att vi hade Oscar där som kunde visa hur man gör. Göran fick det lite extra svårt. Det är en hel teknik att lyckas få i sig en hummer.
Vi satt länge och funderade på vad man skulle dricka till. Oscar ville ha vin och Göran ville ha öl. Vi gjorde en kompromiss och beställde in både ock. Det blev ett fruktigt vitt vin som passade rätt bra och tre hederliga stor stark. Det var däremot rätt svårt att få i sig drickat då vi var så kladdiga om händerna och alldeles upptagna med att karva, knäcka och gräva i hummern.

Trevlig personal, god och billig mat, mysig inredning och fin utsikt.Hit drar vi helt klart igen! Födelsedagsmiddagen kanske blir där ändå på fredag.

När vi var klara drog vi vidare till Tanto där vi träffade Madde, Evelina och Christian. Vi satt med dem ett tag innan vi drog vidare och letade efter Andy och Joel. Det var kul att få träffa dem en sväng innan det bar av till Harry B James för att spana in våra kompisars band, Innocent Rosie och Midnight Cowboys.








Väl på Harrys märkte vi att Rockspot hade satt upp nya affischer. De hade ringt mig och Fizzy för mer än ett halvår sedan och frågat om det var ok att ha med oss på bild för deras reklam. Jag och Fizzy hade spanat runt och inte hittat någonting, så vi trodde helt enkelt att de valt att ha några andra i stället. Så kommer de här planscherna nu och sitter uppe över hela stället. Skoj! :)


Både Midnight Cowboys och Innocent Rosie var riktigt bra band. Känns skönt att Dixie har hittat ett nytt band där han trivs och att Kim har fått ett riktigt grymt band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar