Kräftskiva och skoj på Anchor

När jag jobbat klart på Anchor för Rockspot drog vi en vända på kungsgatan i alla elektronikbutiker för att försöka hitta en ny kamera till mig. Det är väldigt svårt. Min gamla var så liten, snygg och framförallt snabb. De nya kamerorna är inte alls lika snabba. Vi kom inte fram till särskillt mycket så vi drog iväg till hemköp och köpte kantareller och drog hem.

Danne och Milla kom hem till oss runt 16 och då började vi köra igång med att laga hemmalagade köttbbullar, kantarellstuvningsomelett och duka fram allting på bordet i trädgpården. Oscar ville introducera oss för någon konstig sill som man skulle äta med grädde och potatis. Jag tror mig känna igen det från när jag var liten, men det var väl inte direkt någon höjdare utan potatisen. Efter ett tag kom Lotta precis lagom tills vi tänkte flytta in allting.

Kräftdags! Göran som inte ätit kräftor så mycket tidigare och blev helt bortskämd på hummer i onsdags åt bara 4 kräftor. Personligen så tycker jg att kräftor kan smaka mycket godare än hummer, men det är helt klart lyxigare och finare kött i hummern. Det blev tillochmed lite snaps och snapsvisor vid bordet. Jag har väldigt svårt för att ens få ner en halv snaps trots att jag tycker att det smakar helt ok. Det blir för starkt lixom. Killarna tyckte jag var vek, men jag kunde inte bry mig mindre om deras åsikt. :P
Milla och Danne drog ganska snabbt, men vi hade skoj med Charlotte och bestämde att vi skulle dra ut till Anchor. För att få i oss någon form av förkrök på en söndag då vi inte hunnit gå på systemet blev det till att leta hemma i skåpen. Vi lyckades skrapa fram Dooleys, Cognac, Passoa och Midori. Superslisk på flaska!

Vi fortsatte ha kul med tomtebloss och Singstar tills vi praktiskt taget bev utslängda.
Väl på Anchor var det smockfullt med folk trots att det var söndag. Vi gick upp och satte oss vid ett bord och hade allsång till Karaoken. Det var faktiskt riktigt trevligt. Är inte så van vid att gå dit på karaokedagarna. Vem vet, nästa gång kanske man hittat någon bra låt som man vågar gå upp och sjunga också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar