Sushi Sunday

Efter en hård helg är det äntligen dags för lite Sushi Sunday! Vi har en rätt bra Sushirestaurang i Högdalen. Jag tog en Geisha - Tre laxbitar, tre rullar och två räkbitar. Supergott! Det fanns inget annat alternativ än att ta med sig sushin hem då jag inte är alltför duktig på att äta med pinnar söndagar som denna.

Göran har fått för sig att han inte äter fisk, så för honom blev det pizzza. Jag måste verkligen få honom att börja äta fisk och skaldjur. Det finns ingen mat som är så god och nyttig som det. Han åt faktiskt av tonfisksalladen hemma hos Chris i fredags och tyckte om det.

Jag har en teori om att de som inte tycker om fisk aldrig har ätit bra tillagad fisk. Jag tror inte det finns någon som verkligen tycker fiskpinnar är riktigt gott eller som gillar överkokt torsk. Efter 4 år i restaurangbranschen har jag fått erfara att det är lite av en konst att kunna laga god fisk. Det har inte alltid varit så att kockarna jag arbetat med har lyckats och då är det inte konstigt att det inte många vanliga Svenssons som är särskillt bra på det heller. Fisk är ju inte alltid den billigaste maten heller.

Jag har fått ett presentkort från Patricia http://www.patricia.st/ med ett födelsedagserbjudande där jag får två rätter helt gratis och om jag tar med mig 5-35 personer så får de äta för halva priset. Den går ut den 1 augusti, så jag tänkte försöka ta det när Chris och Linn kommit hem igen från Luleå och försöka ta med tjejgänget, Göran och Oscar och de som har lust. Har ingen aning om hur bra deras mat är, men de har ett gäng riktigt intressanta fiskrätter och det är ju helt klart värt det! De har även specialerbjudande på hummer på onsdagar då man får en hummer med tillbehör för 129 kronor. Jag, Oscar och Göran har redan bestämt att vi ska dit och prova på det. Ska bara få tummen ur och ringa och boka bord någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar