Time to shape up!

Nä, efter en hel del fruktansvärda festivaldieter, festande och allmänt slappande är det dags att ta sig i kragen! Inte bara för att jag märkt att kläderna blivit tightare, utan mest för att jag vet att jag mår så mycket bättre både fysiskt och psykiskt när jag tar bättre hand om mig själv och håller mig borta från skräpmat och godis. Första dagarna mår man alltid dåligt och har abstinens, men det är bara att försöka tänka på annat och lida igenom det.

Från i dag är det dags för low carb diet och träning minst tre gånger i veckan som gäller. Det skönaste med Low Carb-dieter är att man får äta fett. Det som jag tycker är jobbigast är att låta bli att äta bröd. Jag älskar verkligen mackor, men det blir till att ge upp det nu. Nästa måndag ska vi se om det har hänt någonting. Tror deffinitivt att det går bättre om man dokumenterar resultat alltefter man håller på.

Middag i kväll blir kycklingsallad med fetaost. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar