Yippie!

Segmåndag som jag faktiskt börjat med en macka! Jag har hittat lite av en lösning på min mackabstinens i min low carb-diet. Det är ett lowcarb bröd från Carb zone. Vanligt ljust bröd har typ 48g kolhydrater per 100g, medan Carb zones ljusa har 15.4g och Carb zones mörka bröd har endast 11g kolhydrater. Det känns inte helt rätt att äta mer än typ 1 eller 2 skivor om dagen, men det behövs verkligen inte mer heller. Det är rätt skönt att det är ok att äta rätt mycket ost också. ;) Brödet smakar självklart annorlunda än vad man är van vid, men jag tycker ändå att både det mörka och ljusa brödet är gott och skönt att ha om man har tröttnat på att äta ägg till frukost varje morgon eller känner att man vill äta någonting snabbt och enkelt. Det känns dessutom bra att inte smälla i sig mackor som är proppade med onödiga kolhydrater och socker som bara gör en hungrigare. http://www.carbzone.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar