★★ÄNTLIGEN!★★
Jag måste bara tipsa om en av de bästa teaterpjäser jag någonsin sett (och jag har sett och recenserat mååånga teaterpjäser)! Ingen musikälskare i Sverige får missa De tre musketörerna som just nu spelas för fulla hus på Stockholms Stadsteater! I morgon (onsdag) kl 06:00 släpps biljetterna för extrainsatta föreställningar i september och oktober!

Senast vi var där satt jag på andra raden och skrattade tills jag grät, grät tills jag skrattade, kallsvettades tills jag blev varm och hade gåshud på samma gång som jag bara skrek ut av ren glädje och av vad jag tror kan vara en grym katharsischock a la 2009!

Den innehöll precis allt jag älskar. Teater, rockmusik (mest 80-tal), annan bra musik, elgitarrer, schlagerglam, fightingscener, fantastisk scenklädsel, fjädrar och paljetter, punk, långhåriga karlar, grymma skådespelare, underbara musikalnummer, sexy ladies, bad boys, queerinslag och så lite romantik förstås! Allt som är bra i en enda fantastisk show! Det enda som jag kanske skulle vilja ändra lite på är karaktären på "the bad guy". Men han brukar ju sjunga om hur "bad" han är så det passar väl. ;)

Jag som gått runt och sörjt då jag trodde att jag aldrig skulle få se miraklet igen och så hittar jag ett tillfälle som detta. Ni får inte missa den här föreställningen! Glöm inte att surfa in på Stockholms Stadsteaters sida i morgon. Biljetterna lär ta slut fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar