Första skoldagen!

Äntligen har man kommit tillbaka till ett någorlunda normalt liv efter en lång semester. Känns skönt att ha en plan för det närmsta året som jag faktiskt vill och brinner för. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av sång och teaterkursen, så jag blev glatt överraskad i dag. Lärarna känns jättebra och ställer höga krav på oss elever och de andra 15 eleverna i klassen verkar schysta. Det känns verkligen som att schemat och blocken kan ge mig någonting och få mig att uppnå mina mål som artist.
Jag har inte snokat så mycket, men jag har lyckats få reda på att Rakel Mohlin gått samma linje tidigare. Jag har faktiskt beundrat henne sen "Vänner och fiender" så det känns riktigt spännande.







Jag trodde att vi skulle börja 9 i morse och kom därmed en och en halv timme innan det var dags att börja i morse så jag tog en långpromenad runt Rissne. Nu har jag typ full koll på hela området. Det finns inte så mycket mer i Centrum än Hemköp, en kvarterskrog och ett sushiställe, men bakom skolan har vi Mc'Donald's och Willys för hungriga, fattiga studenter.
Jag trodde inte att det skulle vara så fint där ute. Det fanns mycket skog och grönområden och befolkningen bestod mest av barnfamiljer.

I morgon tror jag att det blir dags för lite ensemblesång. Längtar faktiskt till att få gå upp tidigt och dra i väg! :D
Hörs snart
// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar