Poolparty och kräftskiva!

När Erik berättade om sitt perfekta upplägg för den perfekta kräftskivan blev jag överlycklig. Kräftskiva med poolparty!!!

När vi klev av bussen ute i Tyersö märkte vi att Emelie och Micke också hade suttit på samma buss hela vägen. Vi lyckades efter många om och men orientera oss hem till Eriks hus. Där fixade vi ihop stolar, bord och glas och la kräftorna på tining. Efter ett tag kom Oscar och lagom till vi skulle börja hugga in på våra efterlängtade kräftor droppade Hanse och Mica in.
Det ä fantastiskt hur någonting så barbariskt som att äta havskryp och dricka snaps kan skapa sådan gemenskap. För de som inte åt kräftor blev det istället ett herrans liv om hur äckliga krypen var och om hur man egentligen bär sig åt för att skala dem. I brist på kräftpill så kan man ju också klura ut hur man skalar en baguette.


När alla tröttnat på att pilla på kräftor och tvättat händerna fem gånger var blev det dags att hoppa i poolen. Där spelade tjejerna mot killarna Volleyboll. Efter killarnas fusk och felräkningar tänker jag enväldigt utse tjejerna som vinnare.
Efter en snabbdusch och ombyte myste vi kvar hos Erik ett tag innan det blev dags att dra sig hem med sista bussen. Klockan var bara runt 01 så Hanse drog med mig, Göran, Micke och Emelie på efterfest. Där introducerades Dr Snuggles för Emelie för första gången. Hon verkade måttligt imponerad. Efter ett tag gick Emelie och Micke hem och jag somnade tydligen på Hanses soffa.
Några timmar senare vaknade jag upp med en liten röd filt över mig. Sweet! Göran och jag försökte smita ut utan att väcka hela huset. På vägen hem fascinerades vi av mina röda ögon och när det blev dags att gå hem från centrum hittade vi en ny kompis på gatan.
Väl hemma hoppade jag in i duschen och tvättade håret, sen in i bingen och sova några timmar till för att orka med dagens väntande parkfest.

2 kommentarer:

  1. Det var en grymm kväll <3. ^_^

    SvaraRadera
  2. All thanx to you! :D
    Vi borde lätt göra om det!

    SvaraRadera