Slappsöndag och höstfunderingar

Jag ligger hemma och är alldeles sliten efter helgens bravader. Skönt att äntligen få stanna hemma och ta det lite lugnt. Så jag har passat på att betala lite kursavgifter och skickat in alla papper och grejer till CSN inför höstens studier. Känns skönt att ha allting färdigt. Nu kan jag bara slappna av och låta hösten komma så fort den vill. 


Jag tror det var först i förrgår som jag fick reda på att jag var 20:e reserv på skolan i Nyköping, så det blir sång och teater i Sundbyberg i stället. Var egentligen inställd på det från början och är nöjd med hur hösten kommer se ut trots att min utbildning inte direkt är någon som garanterar något jobb. En vän sa till mig att jag ska passa på att göra det här nu medan jag kan och är ung. Jobba kan man göra resten av livet. Semestern slutar och skolan drar igång 24 Augusti.



Hösten ser ut att vara fullspäckad av för mig. På kvällarna jobbar jag förhoppningsvis extra på Flirt och på helgerna blir det förhoppningsvis jobb för Rockspot.


I morgon drar nog jag och ett gäng till Skansen och kanske utgång efteråt. Nu ska jag glo på film resten av kvällen och bara ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar