Toktorsdag

I dag har vi haft diagnosprov i musikteori. Det gick sådär, men det är ju bara diagnos som är till för vår lärare så att han vet vilka musikteorigrupper han ska sätta oss i senare. På teatern hade vi världens roligaste improvisationsövning. Det var länge sedan jag hade så roligt. Övningen gick ut på att 4-6 personer improviserar en scen och efter ett tag säger vår lärare "Frys!" och då stod vi blixtstilla i samma pose. Sen säger läraren namnet på den som ska börja nästa improvisation och då är tanken att man ska utgå från samma position som man var i innan fast göra någonting helt annat. Till exempel så gick jag från en impro där jag var en skitunge som stuckit sig i fingret vidare till frys vidare till att i nästa scen vara en kvinna som föder barn. Man blir ständigt överraskad av vad som händer och det hela blev sjukt komiskt.



Efter skolan tog jag en långpromenad genom stan. Jag började högst upp på Drottninggatan och förtsatte till medborgarplatsen där jag mötte Göran. Vi gick där ifrån till Hornstull och tog tunnelbanan till Hötorget. Sen var det sushi time i Kungshallarna. De har jättegod sushi där och man blir verkligen mätt på en 8-bitars.

Planerna för morgondagen har ändrats mycket fram och tillbaka. Först hade jag glömt att jag skulle jobba på Ink Bash så jag hade lovat att hänga lite med klassen efter skolan, sen kom jag på att jag skulle jobba så jag tänkte stanna med klassen några timmar bara. Samtidigt hade Göran och Jonas fixat VIP-platser till Soundtrack of our lives på Grönan med middag, dricka och efterfest, så jag var väldigt kluven. Nu visar det sig att jag ska jobba Ink Bash på lördagen och att klasshänget blir inställt. Så nu har jag inte mycket annat att välja på än VIP på Grönan och det känns ju inte fy skam. Skönt att jag inte missar någonting heller. Ska försöka komma iväg till Rocks senare på kvällen och hälsa på killarna i 69 Eyes också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar