Äntligen dags för ett inlägg efter en intensiv vecka

Sitter hemma och tar det lite lugnt efter förra veckans stormiga tempo. Det har varit riktigt stormigt privat samtidigt som jag har lyckats hinna med med teaterbesök, min etyd, Katarinas och min musikteateruppvisning, allmänt flum med klassen och även ett riktigt roligt besök på Wallmans. Mer specifikt om de olika showerna och examinationerna hoppas jag kunna få upp snart.

I dag var det examinationsdag för vårt projekt "2 och 1 låt" där jag och Katarina skulle välja en låt som vi skulle göra musikteater till. Vi valde "Live tomorrow" av Laleh och spelade och sjöng till en annorlunda story som vi fått fram efter att ha lyssnat på låten fram och tillbaka. Vi båda spelade samma person fast i olika skeden i livet. Jag spelade den vuxna karaktären, som mött mycket motgångar i vuxenlivet och längtar tillbaka till en bekymmerslös barndom, medan Katarina var barnet i samma karaktär som inte kan vänta och verkligen stressar för att växa upp. Den vuxna försöker lugna barnet från stressen att växa upp, medan barnet försöker få den vuxna att gå vidare och tänka framåt. De båda samsas i alla fall i slutet och vår karaktär hittar en sorts medelväg mellan de båda - Att leva i nuet. Det kändes faktiskt väldigt bra och välarbetat då vi lyckats få ihop sång, teater och även en liten koreografi.

Tack till Katarina som tog dagens bild. :D

Hörs snart!
// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar