Kanske lite lycklig
Lite mer än en månad av SoT (Sång- och Teaterutbildningen jag går) har gått och jag mår så sjukt bra av att äntligen få sjunga och spela teater igen. Det är där jag hör hemma och utan det blir jag alldeles olycklig. Förutom att mitt humör har blivit bättre och jag mår bättre både fysiskt och psykiskt än jag gjort på flera år så känner jag verkligen hur jag utvecklas, speciellt på rösten och i musikteorin. Rösten har funnits där hela tiden, men det gäller att hålla den i trim och våga mer! Jag märker också nu när jag försöker sjunga låtar som inte gick helt toppenbra förut att mitt register har blivit bredare och låtar som inte alls gick förut klarar jag galant! :D
Jag trodde aldrig heller att musikteori skulle vara så kul, men det är så häftigt när man börjar förstå hur allting hänger ihop och alla bitar faller på plats. Jag håller dessutom på att lära mig piano vilket är grymt kul!

Mor sitter hemma och tittar på Idol varje dag och tycker att jag ska söka nästa år. Får se hur det blir med den saken. Skulle kännas konstigt att träffa Andreas och Laila så igen... plus att jag inte riktigt vet om Idol är min grej. Jag är i alla fall tvungen att titta på det nu när min gamla sånglärare Joy är med. Hon är jätteduktig och har fått mig att våga och släppa loss mer. Hon är helt fantastisk och har ett grymt register! Hoppas verkligen hon går långt. Det blir till att rösta massor sen när det blir dags!


Jag är ensam hemma och har använt vardagsrummet som scen och tränat och tränat på min etyd till i morgon. Det kommer bli grymt. Jag tänker inte avslöja någonting än, men jag är riktigt nöjd än så länge.

Hörs snart!
// Anna

2 kommentarer:

  1. jag tycker hela SoT kan gå och söka idol i vår... som en festlig grej liksom.

    SvaraRadera
  2. Haha! Det vore grymt. Vi borde ta den där låten vi ska träna extra med Svante i halvklass. Den borde ju sitta som berget då!

    SvaraRadera