★★De tre musketörerna★★
(igen)

I går gick jag och Göran och tittade på de tre musketörerna för andra gången. Den här gången hamnade vi allra längst fram i mitten efter att jag gått upp riktigt tidigt dagen då biljetterna släpptes och beställt snabbt som attan. Jag satt på stol nr 42 som dessutom är mitt lyckonummer. Weird... ;)

Den är fortfarande bra, men det är självklart inte samma sak som att se det första gången. Några av rollerna har bytt skådespelare, men det löste sig bra. Jag tycker inte riktigt att d'Artagnans och Carolines (Carries) relation blev lika intensiv den här gången. Kanske blev det så då hennes roll hade blivit mycket mer humoristisk. Gnistan mellan de två blev inte lika stark.

Jag grät inte lika mycket och skrattade inte lika mycket den här gången, men det är antagligen just för att jag sett den en gång tidigare. Det är fortfarande helt klart bland det mest fantastiska jag sett och jag vill helt klart se den igen! Publiken var mycket mer på den här gången och det gick inte en låt som man inte sjöng med i. Det blev mer än 3 publiktack och de blev tvungna att köra slutlåten en extra gång för att göra oss nöjda.

När alla gått ut kom Leif Andrée som spelar Porthos (trummisen) fram till oss och vi pratade om föreställningen. Jag lovade att vi skulle försöka komma dit en tredje gång.
Det kostar bara 100 kronor för oss som är under 26 och jag går mycket hellre och tittar på någon pjäs på Stadsteatern än att gå på bio. Tycker att fler i min ålder borde gå på teater oftare. Det är så många som inte ens vet vad de missar. Det är ju förstås lite mer besvärligt att gå på teater då man måste boka biljetter i relativt god tid. Så det är bäst att ni går in på Stadsteaterns hemsida med en gång och bokar biljetter!

Jag önskar verkligen att alla kunde få ta del av Alexander Mørk-Eidems version av De tre musketörerna och påminner er därför om att de nya biljetterna släpps den 20 oktober kl 06:00. Senast tog de slut på några timmar så se till att boka i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar