Kimono Fusion
I dag har vi gått igenom hela materialet inför Teaterfestivalen. Känns som att det här kan bli riktigt bra. När vi var klara och hade ätit lunch var det dags att dra iväg på dagens kulturorientering. Jag hamnade i samma grupp som Katarina, två filmare och en tjej från skrivarlinjen. Vår uppgift var att åka till Östasiatiska Muséet och titta på utställningen "Kimono Fusion". På måndag ska vi gestalta vår upplevelse på valfritt sätt.
Utställningen blandade äldre japansk kultur med muséets egna kimonos, kimonos som gjorts om med hjälp av nutida japanskt mode och subkultur, cosplay (costume roleplay där man klär ut sig till sin favoritfigur) och samtida japansk high fashion.

Alla ni som gillar japanskt mode borde gå dit, men utställningen är inte riktigt så stor som jag hoppats på eller tänkt mig. Det som var där var bra i alla fall.
När vi var klara köpte jag Fortune cookies. Katarina fick en av mig och vi öppnade varsin när vi gått ut i solen på Skeppsholmen. På min lapp stod "You will use all your resources to achive your goal next week."Stämmer bra det. Ska bli skönt att få lite helg och koppla bort allting och ta det lugnt, men nästa vecka blir det bara att köra järnet och sen är det föreställning på lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar