Måndag

Måste bara lägga upp det här klippet. Vet inte hur många andra i klassen som hade sett det här innan vi började repa in just den här låten i dag. Svea Hund på Göta Lejon var en av mina favoritrevyer som jag och lillbrorsan tittade på om och om igen när vi var små. Ska bli grymt att själv få framträda med den låten. Det trodde jag då aldrig när jag satt där framför TVn säkert iklädd tights och med bara en enda framtand i slutet av 80-talet i början av 90-talet. Jag blev helt frälst i Hasse och Tages revyer och fick Lena Nyman och Monica Zetterlund som mina första kvinnliga förebilder riktigt tidigt i livet. Det ni! Ska jag känna mig gammal nu? Jag var i alla fall långt ifrån påtänkt då den spelades 1976.

I mitt letande på nätet lyckades jag även komma över det här klippet som jag aldrig sett förut. Och Ja, det är Tommy Körberg i det fantastiska hårsvallet!
Check it out!

Hörs snart!
// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar