Skoj på stan på treårsdan
Jag slutade tidigt från skolan och drog iväg ut på stan för att fixa lite hemlisar till baby. Vi möttes sedan alldeles för tidigt när jag var klar, så vi gick och slog ihjäl lite tid på Serieteket medan vi väntade på att klockan skulle bli 17 då Göran hade reserverat bord på hemlig restaurang.
Så här såg det alltså ut när Obelix föll ner i trolldrycksgrytan när han var liten.

Sedan drog vi iväg till restaurangen som visade sig vara Bamboo city på Drottninggatan. Vi åt buffé tills vi höll på att spricka.
Dom hade jättestor sushibuffé!

Sen blev det presentdax! Först fick Göran en miniplattång som jag bara inte kunde låta bli att köpa till honom! (Han klarar sig veerkligen inte utan att platta håret varje morgon.) Den är bara 15 cm lång och lätt att ta med överallt.
Sen blev det en kylskåpsmagnet med Skriet, en med snusktunnelbanan och lite äkta Jelly Beans som jag tänkte vi skulle prova på.
Här har ni snusktunnelbanan. Var skulle du helst vilja bo? Själv befinner jag mig just nu i Bögdalen.
När vi var mätta och glada sprang vi iväg till biografen på söder och det var dags att äntligen titta på This is it! Jag grät genom nästan hela filmen. Den var verkligen jättebra och jag rekommenderar den till alla!

Jag rekommenderar er också att stanna kvar tills rollistan är helt slut. Som vanligt när man går på bio så har folk en tendens att vilja springa ut så fort minsta tecken på eftertext uppstår. Sitt kvar och ta det lugnt vettja! Alla utom jag, Göran och två par till missade sista scenen helt! Jag vet även flertal som till exempel tittat på Pirates of the Carribean flertal gånger, men aldrig sett de sista scenerna efter rollistan. De flesta filmer i dag har faktiskt någonting kul antingen under själva rollistan eller efter. Don't just walk away. Ge gänget som fixat ihop rullen lite cred genom att sitta kvar några extra minuter och missa heller ingenting av filmens helhet!

Filmen var i alla fall helt underbar som sagt och den ska införskaffas på DVD så fort den kommer ut.

Tack Göran för en fin dag och tack till alla läsare som jag hoppas kommer spana in lite mer rollistor i framtiden! ;)

Love will never die

1 kommentar: