Luciarep och notkärlek
Idag har jag haft musikteori och kommit igång ordentligt med luciarepetitionerna. I och med musikteorin har jag fått en mycket större kärlek för notläsning. Det är en så skön upplevelse att kunna läsa noterna och förstå precis allting och hur jag ska sjunga. Sitter och lär mig nästan alla stämmor nu då jag inte kan låta bli att läsa med i noterna när de andra övar. Jag har alltid dragit mig från att läsa noter förut. Kanske för att jag förknippade det med någonting jobbigt och onödigt då jag lärt mig det mesta av mina grejer utantill väldigt fort. Någonting som jag dock märkte var att det var lite svårare att komma ihåg och sjunga utan noterna när man vant sig vid att fokusera med på hur noterna ser ut än hur det i själva verket lät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar