Årsresumé för 2009


Årsresumé för 2009
Några dagar in på det nya året kunde jag inte låta bli att göra ett sammanfattande inlägg på året som just svepte förbi så otroligt fort. Vem vet, kanske var det här det bästa året i mitt liv. Kanske kommer det leda till någonting ännu bättre. Jag vet i alla fall att jag värderar minnen högt, men har väldigt lätt att glömma bort saker. Då är det tur att man har en digitalkamera!
Jag har lagt mycket kärlek i det här inlägget, så kommentera gärna!

01j.jpg 01j picture by anna_bumbi
01-3.jpg 01 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Vi flyttade in i lägenheten
Vi försökte leva nyttigt efter 2008's festligheter
Vi hade inflyttningsfest med hattprovning
Vi hängde med Andy på Tech Noir
Anna var tuggummituff på krogen

02f.jpg picture by anna_bumbi
02-2.jpg 02 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Vi firade Alla hjärtans dag i flera omgångar för att jag var tvungen att jobba
Träffade 69 Eyes igen efter barhäng med Gemini 5 and the gang
Ika lärde oss fixa hemmagjorda sexleksaker
Heaven and Hell slog upp portarna första gången på Debaser Slussen

03m.jpg picture by anna_bumbi
03-2.jpg 03 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Jag spelade in videon till "Losing you" med Dead by April
Heat inte vann melodifestivalen
Jag jobbade på RoQ och fick dricks
Vi blev kompisar med Danne
Jag lämnade in nycklar, passerkort, tog mitt pick och pack och slutade på mitt gamla jobb
Vi drog iväg på Trash Fest andra gången. Missa inte denna tredagarsfestival i mars i år!
TF.jpg TF picture by anna_bumbi

04a.jpg picture by anna_bumbi
04-2.jpg 04 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Göran fick överraskningsfest på sin 23-årsdag
Vi festade långt in på morgonen med Scams och Wacky Vamps
Vi gjorde påskfint
Jag tog med Danne for a ride
Vi fixade in Danne i Sexydeath
Vi firade valborg i Uppsala

05m.jpg picture by anna_bumbi
05-2.jpg 05 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Jag blev antagen till Sång och Teaterlinjen
Vi festade hos Ramen
Vi festade på krogen
Vi festade på tuben
Man kunde äta bakisfrukost ute i det gröna
Sverige gjorde bort sig i Eurovision (igen)
Man gjorde ett tappert försök att få igång Zombiewalken i Tanto
Brudar pekades

06j.jpg picture by anna_bumbi
06-2.jpg 06 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Vi var med och spelade in Helena Bergströms "Så olika"
Min blogg såg lite annorlunda ut.
Vi hade grillfest i trädgården
Vi firade midsommar ute i naturen
Vi drog på Sweden Rock Festival
SRF.jpg SRF picture by anna_bumbi

07j.jpg picture by anna_bumbi
07-2.jpg 07 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Sommaren med Göran hade börjat på riktigt
Vi hade kul på "Blommor och bin" och senare på Libra
Vi sörjde The King of Pop
Gemini Five och delar av Crash Diet bjöd på gratis spelning i Kungsan
Rockspotgirls bildades
Jag och Oscar drog med Göran för att äta hummer första gången
Jag fyllde 23
Vi hade mådde gött på Stockholms uteserveringar
Vi åkte på Arvikafestivalen
Arvika.jpg Arvika picture by anna_bumbi

08j.jpg picture by anna_bumbi
08-3.jpg 08 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Jag jobbade för Flirt Fashion på Tech Noir/Dekadance på Münchenbryggeriet under Pride
Mica hade grym födelsedagsfest
Vi spanade in snygga bilar på Stockholm Cruising
Vi festade på berg
Vi spelade in lite miniserie
Vi var på många kräftskivor
Vi var på poolparty-kräftskiva hos Erik
Oscar flyttade till Gotland
Vi var på VIP-fest på Grönan

09s.jpg picture by anna_bumbi
09-3.jpg 09 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Vi började komma igång med Sång och Teaterlinjen på allvar
Vi tog hämtade hem keyboarden så att jag skulle kunna plugga bättre
Vi hade grym fest hemma hos Karin
Vi började ta danslektioner med klassen
VI började utforska Garderobert

10o.jpg picture by anna_bumbi
10-3.jpg 10 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Vi gick och såg De tre musketörerna för andra gången
Jag och Sanna Skerdén fixade en fotosession
Vi hade premiär för vår första föreställning med klassen
Edith var asgrym på Stockholm Zombiewalk
Vi var på Halloweenfest hos Emelie
Vi hade Halloweenfest med klassen hos mig
Vi firade Halloween minst tre gånger

11n.jpg picture by anna_bumbi
11-2.jpg 11 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Vi började plugga Shakespeare
Jag och Göran firade 3 år
Jag blev plåtad för 3tjejer.se
Vi upptäckte Hellströms
Jag var med och spelade in trailern till Melodifestivalen
Vi fixade adventsfint första gången i lägenheten
Vi började pyssla på julkalendern

12d.jpg picture by anna_bumbi
12-2.jpg 12 picture by anna_bumbi
Månaden då:
Göran lämnade mig ensam hemma för Finland
Vi pysslade järnet
Vi gick på Svenska hjältegalan
Jag var Lucia spelade fotomodell, modig brud, uteliggare, turkisk kapten, pappan i Mormor gråter, teaterturken och caroler i klassens julshow
Jag blev "covergirl" för 3tjejer.se
Jag och Göran klädde vår första egna julgran med hjälp från Oscar och Katarina
Vi firade jul och nyår
Jul-2.jpg Jul picture by anna_bumbi
Nyr.jpg Nyår picture by anna_bumbi
Det är många som kallat 2009 för ett skitår som man bara kunde kasta bort efter nyårsfirandet. Ett tag tänkte jag likadant, att man bara skulle kasta bort all skit från det gamla året och ta in det nya, men efter att ha funderat och klippt ihop alla dessa fantastiska bilder på alla roliga och grymma saker jag har fått göra och människor jag har fått träffa och umgås med 2009 så måste jag faktiskt säga att det här är ett av mina bättre år.
Now let's make 2010 even better!

6 kommentarer:

  1. Du är skitsnygg vet du det!? ;O <3 (iofs var alla människor på bilderna fett snygga ;D )

    SvaraRadera
  2. Okej seriös jag bara måste fråga. Hur hamnar man i en video med Dead by April?! :O

    SvaraRadera
  3. Häftigt iaf ^^

    Jag bloggar mest om mitt eget lilla liv. Jag borde väl säga att det är super intressantsa saker men sådär super intressant är det inte. Dock skönt att få skriva av sig ibland ^^

    SvaraRadera
  4. Wow, va fint alla bilder blev till slut!

    jättepuss!

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ett grymt år - och du var grymt snygg mest hela tiden!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte gått konstfack, men tagit några kortare kurser och läst digitalkonst på högskolan. Annars har jag ingen direkt utbildning inom konsten (utbildad marknadsförare). Är uppväxt med konst, min mamma är konstnär - intresset och viljan att lära mig kommer därifrån - litar helt och fullt på min inspiration och kreativitet att skapa nya verk - det liksom bara kommer, helt plötsligt är idéen där och då är det bara att börja experimentera med färger och penslar.

    Glad att du gillar mina verk!

    SvaraRadera