Disneyfavoriten


Disneyfavoriten
Igår kväll var det dags att bakisglo och gråta till lite Disneyfilm. De sänder ju inte Disneydags längre så vi får ta oss an filmerna och igår var det Skönheten och odjuret som vi kikade på. Den är faktiskt helt klockren. Fantastisk story, ett tydligt bra budskap, magi, romantik, grymma karaktärer och sjukt snyggt gjord! Tror faktiskt att den här är högst upp på min lista av Disneyfavoriter. Versionen jag och Göran såg var extended version med en sång där slottets tjänare städar och förbereder sig för att bli människor.

Jag kunde som sagt inte hålla tårarna inne. Det väcker sånna konstiga känslor i en när man ser någonting som påverkade en så mycket på den tiden när man var liten och bekymmerslös och världen såg helt annorlunda ut. Önskar att jag också kunde få jobba med att göra världen lite vackrare och bättre och människorna lite gladare.

Nu ska jag iväg och ha föreställning i Botkyrka. Wish me luck!


6 kommentarer:

  1. Åh, den filmen <3

    sv: Alltså jag vet inte :o:o läste nyss till min besvikelse att det nog bara var falskt alarm, daron uttalar sig i alla fall och säger att man inte ska vänta sig något från dom på senare tid eller kanske alls :< ååh. ville också hinna se dem!! Fan.

    Nu blir jag ungefär 1.67 :D haha! kortis här.

    SvaraRadera
  2. Dom där filmerna är HELT underbara! Lejonkungen är nog min favorit :)

    SvaraRadera
  3. SV; Tack så mycket. Glad jag blir! :)
    Gillar din blogg med, skiitnajs!:D

    SvaraRadera
  4. sv: Jaha, åh :) Dem var förband innan Kill hannah, såg dem i Stockholm. Dem är helt okej, asnice live! Åh, men trash fest är väl i Finland? Tror inte att jag har råd att åka, fast jag vill :c Vill se dope stars inc! Men jag ska till Tyskland i sommar, så alla mina besparingar går dit.

    Ja, men det börjar bli bättre nu och ska börja lite teater igen nästa onsdag faktiskt woho! Oj, så länge? Fasen vad kul! :)

    SvaraRadera
  5. Åh, en av världen bästa Disneyfilmer! Den versionen du berättar om har jag också sett. Den finns inte med på min VHS, men på DVDn vi fixat nu på senare år. :)

    SvaraRadera
  6. skönheten och odjuret är sjukt bra! haha..

    sv: ja, jag hade en grymt rolig helg ;) ne jag skulle aldrig flytta därifrån om jag hade växt upp där, så det förstår jag!

    SvaraRadera