Första videobloggen+Snart dags för Musikcafé!


Första videobloggen+Snart dags för Musikcafé!
Vi har kommit på lite av ett tema på vårt musikcafé. Temat blev 4 Årstider!
Det roliga är att när man tänker musikcafé så kommer man helt osökt att tänka på Winnerbäck. Grymma låtar som är lätta att göra akustiskt med fantastiska texter.
Väl på lektionen kom jag även fram till att det typ inte finns en enda Winnerbäcklåt där årstiden inte nämns eller känns. Antingen är det en del varma sommardar, sensommarsverige, en vinter som gömmer dina spår över ån , lukt som vår för hjärterdam eller så börjar det visst bli höst på min planet som kanske rentav tillhör brustna hjärtan. Om inte årstiden inte sägs rätt ut så har vi kylan in i värmen, hjärtan av snö, pollenchocker, solen i ögonen som också gick ner som på beställning, dimmor och skuggor som sveper in över isar och bland träd, eller så kan man undra hur stan är en sån här kväll i augusti. Efter detta konstaterande får det allt ta och bli minst en Winnerbäcklåt. Svårt att välja vilken bara.
Nu behöver jag en rocklåt också. Känns kanske lite obvious att köra The summer of 69 lixom... Nån som har något bra förslag?

BTW! Vill ni ha mer videoblogg?

12 kommentarer:

  1. Oooh, va söt du va på film ;)

    En låt? ehm, "He's Back (The Man Behind The Mask)" såklart!

    SvaraRadera
  2. Hihi! Vilken årstid kan det vara då?

    SvaraRadera
  3. You're with your baby
    And you're parked alone
    On a summer night
    You're deep in love
    But you're deeper in the woods
    You think you're doin' alright
    :)

    SvaraRadera
  4. Right! Kom på det nu! Det är helt klart med på förslagslistan! Den och the summer of 69. ;)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Tack så mycket! Din blogg var interssant, kul med musikalerna. Hair är ju helt ljuvlig! :) /Emme

    SvaraRadera
  6. sv: tack detsamma! Följa varandra på bloglovin?
    Jag bor utanför Gbg, såg dem i höstas!

    SvaraRadera
  7. Jo, det är det väl... Men det är så trist att nästan alltid jobba helg och missa alla roliga fester och sånt... Men det är klart... Man måste ju ha ett jobb, eller någonting att göra iaf.

    SvaraRadera
  8. Hehe. Skitroligt med videoblogg ju!!!
    Här dök jag in som en okänd o droppar en kommentar. Men det kan väl inte vara så många rocktjejer som videobloggar.
    Go fore it!!!

    Men winnerbäck tänker inte jag på när jag hör ordet musikcafé. Jag tänker mer på jazz eller rock.

    SvaraRadera
  9. sv: Stämmer bra det! Bamboo Palace. :)

    Ja det är verkligen sjukt mycket och god mat, jag sprang fram och tillbaka till bufféavdelningen kanske 10 gånger, haha!

    Jo det upptäckte jag, men vi hade turen som fick ett bord en bit bort från vattenfallet. ;)

    SvaraRadera
  10. sv: Jussi är fantastisk! :D jag tror som du, image är viktigt för those rockers ;)
    din inställning till alkohol är precis som min. awesome! :D
    gällande helgen så hade jag en gammal killkompis från göteborg at my place och ikväll är det stereotypt tjejmys med sushi, choklad, skvaller och The Notebook ;D haha!
    själv då?
    kram!

    SvaraRadera
  11. Vad kul o se dig live sötis :D klart vi vill ha mer videoblogg!!

    sv: JA visst är dom <3 Men vad konstigt... och det ser inte bättre ut nu? Det är nog skärmupplösningen då eller nåt, för när jag förhansgranskar mina inlägg ser det ut som då du beskriver >.<

    Vi ska sätta upp hairspray :D

    SvaraRadera
  12. haha sötaste dansarna X) <3 Du är snyggast och låter precis som en kompis till mig när du pratar *_* creepy <- nej då ;D <33

    SvaraRadera