I wanna Rock!


Inspirerad av dagens opepp
Kom tillbaks till skolan idag efter en kort släng av magsjuka/matförgiftning... Känner mig fortfarande lite svag. Skoldagen började helt ok och jag valde att göra en häximprovisation till Smells like Dystopia. Det är sjukt hur musik kan få en att komma in i roll. Riktigt hög volym ska det vara också! Thank you guys! ;)

Det är aldrig kul att vara borta från skolan. Nu när allt är bestämt så är det bara att knipa käft och göra som de andra säger.

Vi ska ha spelning på fredag på folkhögskolan i Botkyrka och de hade bestämt att vi skulle köra "Give me some lovin'" i olika genres. Sen lovet har jag varit sjukt taggad på att få göra någonting i en rockigare genre, men istället skulle vi göra låten i en reggaeversion, en countryversion och en gospelversion. STRYP MIG LÅNGSAMT! Typ alla mina hatgenres i samma låt. Ok, Jag älskar Dolly, men hon kan sina grejer och jag hatar väl ingen musik direkt. Kändes bara som sjukt oinspirerande genres just nu. Självklart ska man vara open minded och klara av alla genres och det gör jag, men det behöver ju inte betyda att jag gillart jämt! Skönt att det är över på fredag i alla fall.

Nästa projekt SKA jag ha med en rocklåt! Tycker det är underligt att vi kan ha gått en hel termin utan att ha kört någon rock alls! Har självklart lärt mig jättemycket, men de säger att den andra terminen ska vara mer individuell och stärka oss själva som artister. Jag känner helt klart att jag behöver finna mig själv i den genre som jag kände mig mest hemma i från början. Har ju knappt sjungit nå rock alls sen vi började. Borde ju gå skitbra nu när jag breddat mitt register så mycket jämfört med innan.
Nej! Nu kan jag inte låta bli att ligga och skriksjunga i sängen. Det är en grym sångövning. Man får bra kontakt med magstödet genom att ligga ner. Pröva det nu allihop! Stör gärna grannarna så mycket som möjligt så att övningen fyller sin funktion to the max!

Muahaha! Nu flippar jag ur! Hej då!

7 kommentarer:

  1. sv: nä, likström! =) Jag lade ner helgon när forumen gick åt helvete..

    Läste att du jobbar extra för rockspot - jag ska träffa Thomas i slutet av månaden är det tänkt :)

    SvaraRadera
  2. sv: hehe, samma här! men jag håller mig mest till bloggen :P
    forumen är väl kvar på helgon tror jag, men med nya moderatorer.. var ett jävla krångel ett tag :)

    Ja, jag ska på RS-Girl-möte :)

    SvaraRadera
  3. sv: riktigt grymma! fast jag brukar störa mig på den manliga sångarens brytning, haha.

    tack! din blogg måste då vara den mest intressanta jag stött på, på ett bra tag! :)

    SvaraRadera
  4. Rocka på du! Jag menar, det är ju för en god sak. ;)

    sv: TV-spel är kick-ass!

    SvaraRadera
  5. sv; Ja det är riktigt fint ute! Dock hatar jag kylan så jag hade gärna bott i ett land där det är varmt året runt ;D

    SvaraRadera
  6. sv: yes

    älska videon till I wanna rock

    SvaraRadera