Musikcafét


Musikcafét
Idag har vi fixat alla låtarna till musikcafét. Det kommer bli så bra! Jag ska köra två sommarlåtar. Det blir "The wild rose" som jag kör duett med Erik och "Summertime" från Porgy and Bess. Ska bli jättekul att göra Summertime för att jag spelade i en professionell föreställning på Arenan när jag var 17-18 år och Summertime sjöngs av Anna Sise. Måste bestämma vilka instrument jag vill ha och om jag vill ha någon kör.

Tror att The wild rose kommer bli riktigt grym också, fast Erik är tenor och jag är egentligen sopran så vi kommer nog behöva transponera den. Vi har en violinist i klassen och kanske kan Svante spela ståbas.
Spana in videon med Nick Cave och Kylie Minogue! Den är så snygg och låten är grym!

Är faktiskt riktigt nöjd med de här låtarna! Glad! XD Och i morgon är det fredag! Tänkte försöka lägga upp en ny videoblogg då! Missa inte det!

3 kommentarer:

  1. sv: ja visst är dom :D oh my god! haha. du är rätt så lång du med andra ord? ;) är ju bara fjuttiga 1.58 i vanliga fall. 556 med frakt! helt nya :) på tradera. gaaalet pris.

    SvaraRadera
  2. Åh grymt det låter! :D huhu

    sv: Tack så mycket sötnos! :D så det är bästa åldern? Återstår att se ;D huhu känns inte så illa faktiskt ;D

    åh okay :)) men det förstås, förstår att det är roligt :D

    SvaraRadera