Macbeths dagar är räknade


Macbeths dagar är räknade
Idag har vi föreställning med Macbeth. Det ska bli otroligt skönt att göra klart detta och gå vidare. På fredag hugger filmlinjen tag i oss och det blir dags att spela in lite film framför kameran. Tror att det kommer bli jättekul, men vågar inte gå runt och hoppas för mycket... som jag gjorde till Shakespeareprojektet... :P
Vi har utvärdering på det gångna projektet idag. Kommer nog inte kunna knipa igen. Varför skulle jag? Varför ska man alltid behöva vara rädd för att bli "diva", när man själv vet att man inte är det? Jag har hållit på med teater i 18 år nu. Klart att jag har någonting att säga.

Vår teaterlärare berättade att det var väldigt svårt att rollsätta oss då majoriteten av klassen består av tjejer och majoriteten av rollerna är killar. Förstår att det blir så med tanke på hur historien och dagens samhälle ser ut. Det enda vi kan göra är att påverka vår egen tid. Mer kvinnoroller till filmen och teatern! Kolla på vilken estetskola som helst. Majoriteten är TJEJER! Mer tjejroller needed!

Är van vid att spela kille och har ingenting emot det på teatern, men tror att det kommer kännas annorlunda att spela kille på film då allt ska vara så realistiskt som möjligt.

Efter att ha jobbat så länge med Macbeth som är ett tungt drama vore det skönt med någonting med lättsamt och humoristiskt. Som sagt... inte hoppas för mycket nu!

Nu ska jag iväg till skolan och bli häxa för sista gången på ett bra tag. Ha det fint så hörs vi senare i eftermiddag!

3 kommentarer: