Sångredovisning och båtfix


Sångredovisning och båtfix
Började dagen med klassen med sångredovisningar. Först ville Suzanne inte köra vår extrauppgift som skulle vara duett på "För kärlekens skull". Sen fick vi feeling och körde ändå. Det blev riktigt bra. Skönt när man bara kan slappna av och leva sig in i musiken ordentligt, även om Ted Gärdestad inte riktigt är min favorit, men det är en vacker sång och jag och Suzy var grymma!
Sen var det dags att förvandlas till 1800-talshora. Min Ulrika blev lite bordell-mamma-lik. "Ett herrans underverk" gick helt ok. Jag blir aldrig nöjd, men kan som sagt säga att det var ok och kan gå vidare. Känns skönt att våra lärare sett oss så mycket under repet så att man fått visa att man kan mer. Känner helt klart att jag utvecklats under den här veckan sångmässigt.

När alla hade spelat klart och vi hade utvärderat projektet var jag tvungen att åka hem och nu håller jag på och fixar och packar inför båten.

Ska försöka hinna med minst ett inlägg till innan vi sticker.
Nu ska jag hoppa in i duschen!

2 kommentarer:

  1. sv: i onsdags hade vi det! :)

    - nu är jag tillbaka på bloggen! :D

    SvaraRadera
  2. Ha det så roligt på båten :)

    och hade en as wierd dröm i natt och du var faktiskt i den :S du hade massor av awesome korsetter så gav du en till mig som jag trodde jag skulle få men det var meningen att jag skulle hjälpa dig att sätta på den på dig! haha det var jätte konsigt. fast hela drömmen var sjuk. skulle försöka hitta en ugn på en kyrkogård för att jag skulle baka lussebullar också. Men det var lite konsigt att du var med i den bara ;P

    SvaraRadera