Sångrep och studieplaner


Sångrep och studieplaner
Se hela bilden
Jag blev verkligen positivt överraskad över hur bra det gick idag. Jag och Susanne jobbade på med duetten och sen när det var vår tur att köra ensamma med lärare gick det först lite dåligt för mig i början. Jag var tvungen att sluta sjunga för att jag fick så ont i halsen. Jag fortfarande är förkyld och fick och luften kändes alldeles torr. Vi provade en gång till som gick helt ok. Pitchar ju alltid lixom. Sen vände det helt när vi skulle spela teater till. Det var en otrolig skillnad. Teatern gjorde sången bättre, lättare och mycket snyggare/vackrare! Önskar att det fanns fler utbildningar där man kombinerar teater och musik utan att det måste vara musikal som genre. Teatern gör musiken bättre och musiken gör teatern bättre.
Jag tror att jag har fattat ett beslut idag gällande min framtid också. Idag har jag bestämt att satsa på att söka Rockmusikerlinjen på Fryshuset. Jag har velat gå där sen jag var 16 bast och nu känner jag mig mer redo efter SoT. Om det inte känns helt hundra tänker jag dock inte söka i år. Det kostar nämligen 400 spänn bara på att söka.

Det här gör eventuellt mitt val inför hösten lite lättare. Nu har står jag däremot framför ett nytt svårt val. VILKEN LÅT SKA MAN KÖRA PÅ INTRÄDESPROVET???

4 kommentarer:

  1. Sv: DEn blev super duper god! alltid mysigt att göra nå eget, än att sitta på ett cafe för flera kronor, minst mycket godare hemma ;) KRAM

    SvaraRadera
  2. sv: Ja, tshirten är megasöt :) stör mig dock på att den är så stor.. haha men får ha linne eller något sånt under bara =)

    Det är inte måndag idag, det är tisdag ;) Men min dag har varit helt okej, tråkigt att plugga hela dagen bara menmen.. :) Hur har det varit själv?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. gud vad kul att plugga musik och teater :D

    SvaraRadera
  4. Det skulle nog vara riktigt kul att gå den linjen! Men som du säger, är du inte säker SAMT att priset är 400 kr bara för att söka - då gör du helt rätt i att vänta lite.

    SvaraRadera