Framtidstankar och middagsplaner


Framtidstankar och middagsplaner
Efter skolan drog jag med Göran och Paulina från klassen till KYH-mässan på gamla Lava i Kulturhuset. KY utbildningar och YrkesHögskolor hade samlats och berättade om sin verksamhet.Jag var väl ungefär lika klok på min framtid innan som när jag gick ut igen. Men jag har faktiskt bestämt mig för att söka Musik-eventutbildningen i Nyköping i år igen trots att jag inte kom in förra året. Jag har bara två CSN-berättigade år kvar nu som jag helst vill lägga på den utbildningen.
Sen åkte vi hemåt och handlade middag.Ibland blir man glad av att gå på och handla på Matrebellerna. Idag fick vi hem två askar jordgubbar för 20 kr, två askar ruccola för 15 kr och bananer för 13 kr/kg. Härligt såhär dagarna innan den 25:e!

Ikväll ska vi laga fullkornsspagetti med köttbullar i tomatsås och ruccolasallad! Yummie!

2 kommentarer:

  1. sv: Ja! Men jag lägger upp snygga modellbilder från thecore.com ibland :) Och där finns ju han med.

    SvaraRadera
  2. den utbildningen låter ju riktigt interessant! själv har jag funderat lite på music & eventmanagement i kalmar/hultsfred. :)

    SvaraRadera