Här vrålas Aerosmith!


Här vrålas Aerosmith!
Satt på tuben på väg till skolan i morse och kunde nästan inte hålla tyst när Aerosmith poppade upp i mp3-spelaren. Var alltför länge sen jag lyssnade på favoritbandet. Nu sitter jag hemma och sjunger för full hals. Går nästan en oktav ljusare än Steven Tyler hela tiden, men det blir lite för ljust för öronen efter ett tag. ;)

Önskar verkligen att jag kunde få se dem någon gång på deras turné i sommar, men som det ser ut nu kommer jag inte ha råd att komma iväg till Sweden Rock. :'(

Vår musiklärare berättade att det oftast är korta personer som är sopraner (den ljusa kvinnostämman) och längre personer som är altar (den mörka kvinnostämman). Jag bryter förstås det mönstret för honom då jag är 1.79 lång.

Sjung med vettja!




4 kommentarer:

  1. my little sister is seeing them in london for her wedding anniversary in june, lucky bitch!

    SvaraRadera
  2. Sv: Me like 2 <3

    Haha, jag bryter det med. Jag är kort och sjunger alt, haha :)

    SvaraRadera
  3. Aerosmith är ett riktigt bra band alltså! Favoritlåten för mig är utan tvekan Dream On, finns ingen låt med dem som slår den.

    sv: Tackar! :D

    SvaraRadera
  4. tråkigt för dig att du missar Aerosmith :/ vi är exakt lika långa förresten hehe :)

    SvaraRadera