Årets första kräftskiva


Årets första kräftskiva
I helgen kom brorsan och hans tjej upp från Gotland igen för att fira denna fantastiska högtid då vi svenskar kokar gigantiska havsinsekter i dill och kummin och sitter och slafsar i oss dessa till visor med nubbe.
Sandra och Oscar. Vi hade självklart investerat i riktiga kräfthattar.
Sitta fint i början av kvällen.
Yummie!
Oscar hittade en kompis efter middagen.
Vi hade det riktigt mysigt ute i sensommarkvällen tills vi blev attackerade av 17 myggsvärmar som också ville festa. Jag sprang in och då jag drabbades av en klichock. I ren protest mot de blodsugande småjävlarna uppförde jag en myggkyrkogård på vardagsrumsbordet. Dagen efter hade jag 26 myggbett på höger ben och 25 på det vänstra.

1 kommentar:

  1. Jösses, inte dåligt med myggor där, inte. :P Trots myggorna ser ni ut att ha haft det kanon! :D

    Jag hoppas på kräftskiva någonstans i år, var evigheter sedan jag åt kräftor, det är ju så gott!

    SvaraRadera