Långpromenad i gamla hemtrakter


Långpromenad i gamla hemtrakter
Jag var en riktig skogsunge när jag var liten, så jag tänkte att det vore intressant att dra iväg och ta en riktig långpromenad i områden som jag verkligen känner väl till. Lite roligare än att gå runt på gator, asfalt och gamla gångvägar.
Väldigt bergigt område och de mesta av bergen har kattguld.
Muntergöken själv.
Skönt att se att några av de gamla husen står kvar.
Lite tråkigt att se hur nedskräpad och stranden var. Vi hittade "stenar" som var som ihopsmält plast med diverse stenar, grus, växter och skräp i. Skulle aldrig bada där idag kan jag ju säga.
Ljung!
Jag fotar båtar.
Göran
Svart vitt och rött. Awesome båt.
Gamla huset. Ligger högt upp på ett berg.
Vi hittade en rostig ICA-vagn.
Häftig.
Vandra vidare.
Där nere bor Turtles.
Göran har länge gillat mattsvarta bilar.
Det är det tydligen många andra som gör också.
Sen gick vi en sväng förbi gamla skolan innan vi drog förbi gamla pizzerian och käkade middag.

Det blev i alla fall en promenad på 8,54 mil. Kändes lite tråkigt att se hur man har tagit bort mycket av skogarna och trängt ihop nya fula villor på så liten yta som möjligt. Ser lite sjukt ut. Därför tog vi inga bilder på just detta. Minns hellre skogarna som de var förr i tiden.

Det var också en rätt konstig känsla att se hur litet allt hade blivit. Alla backar som en gång i tiden var så jobbiga att gå upp för var plötsligt hur lätta som helst.

1 kommentar:

  1. Jag känner igen området, var är det? :O

    Oj, ingen dålig promenadsträcka det där inte! :D

    SvaraRadera