Kanelbullens dag


Kanelbullens dag
Alla dagar som firas och har någonting med bakverk att göra är  det en god idé att gå förbi Café Saturnus på Eriksbergsgatan 6. Cafét har ett franskt tema och är alltid värst i stan vare sig det gäller kanelbullar eller lussebullar.
Jag orkade bara halva min bulle. Men det var gott tills jag började bli alldeles för mätt.
Förresten. Har glömt att nämna att jag numera är rödhårig efter inspiration från höstglöd, kanelbullar och övre medelålders kulturtanter. Får se hur länge jag har kvar det så här. Hade i alla fall tänkt vara rödhårig över Halloween. Och där fick ni just en ledtråd till årets planerade Halloweenkostym
Någon som vågar sig på en gissning?

2 kommentarer:

  1. Jäklar vilken stor bulle!! :-D

    Coolt hår också, du måste ta fler bilder på det!

    SvaraRadera
  2. Det var nog den största/högsta kanelbullen jag sett! :O Måste in på det där cafét nån dag. Nu är visserligen dagen slut men ändå. ;D

    sv: Han är inte tatuerare till yrket men han har tatuerat hemma i tre år nu, riktigt duktig är han! Du kan klicka in här -> för att se ett par av de tatueringar han gjort, om du vill. :)

    SvaraRadera