En hårresande historia


En hårresande historia
Det har varit ett jävla snack om mitt hår på sistone. Det är dessutom många som har efterfrågat mer bilder på mitt hår och tips på olika frisyrer och ni ska få vad ni vill ha. Jag har nämligen i detta inlägg klistrat ihop en hårresa från 2006 fram till idag. Det var inget enkelt jobb ska jag säga. Enjoy!


2006
Innan jag kom fram till denna färg och billy-stil hade jag först varit gothare och haft svart hår sen jag var 16, sedan velat bli blond på en gång och tröttnat på blekningar, så det fick gå med naturligt rött.
Efter ett tag tröttnade jag på det också och gick back to black. Här ser ni mig nyfärgad och osminkad. Snacka om att bjuda på sig själv.
Långt vågigt svart.
Psycho Billy och Postpunk var min melodi nu. Det funkar faktiskt med diadem och bandanas i olika mönster.
Sen klippte jag mig och fick massa lugg.

2007
Tror det här var i början av 2007.
Med Scandalux var det stort och hårigt som gällde.
Annars kan man ju alltid ha en tjusig hatt.
Nä... Tiara var väl inte riktigt min grej. Här plojade vi med en photosession där vi hade tema Kortlek. Jag var Hjärter Dam. Syns det att Vanessa är Ruter Ess? Eller var det Ruter Kung.... 
Mycket hår ska det vara i musikvideos.
Sen ännu mer Psycho Billy och Postpunk a la Tim Burton-stylish.
Svårt att hålla reda på en bulle på festival, så det fick gå med uppsatt på sidorna och snelugg på Sweden Rock det året.
Dags för rödsvart!
Här var man ju lagom pigg, men håret syns ju någorlunda i alla fall. Snart kommer jag få en varning från jobbet där de berättar att om jag inte färgar håret får jag inte jobba kvar.
Sagt och gjort. Jag började bleka slingorna som var så otroligt provocerande.

 2008
Slingorna blev vita istället. Det gick man tydligen med på.
Här har jag för en gångs skull plattat och otuperat hår. Snyggt det med.
Men helst skulle det ju vara så stort som möjligt. 
Det är lättare om man gör det förbannat jävla gigantiskt först så kan man kamma om och styla till det sen.
Tvingade förstås brorsan att skaffa en slinga. Han fick behålla sitt jobb, men det blev ett jävla gnäll.

2009
Älskar hattar. Skulle nog aldrig våga gå ut med den till vänster dock.
Stort som sagt med uppsättning på sidorna och en blombrosch som fick bli hårspänne.
Gigantiskt med en aning utväxt. Så länge det var stort så fick det gå.
Aningen mer sofistikerad med uppsatt och inte lika gigantiskt.
Sweden Rock det året fick det bli STORT hår med STOR bulle.
I slutet av det året började jag kamma ner bullarna, men volym är fortfarande viktigt.
Var inte rädd för att sätta julgranspynt i håret på nyårsafton!

2010
I början av det här året var det poppis med små söta hattar och grejer. Funkar bra i en stor frilla.
Trummis? Akta håret.
Har inte fått så bra bilder på detta tidigare. Men vad ska jag kalla det...? Snurrbulle? Brukar själv kalla det för Swirly Twirly .
Underhåret börjar bli ljusare.
Har man inget hår kan man ha peruk.
Har man asheta slingor kan man experimentera massor!
Är man en kulturknutte som jag går det riktigt bra med basker.
Sen blev jag rödhårig riktigt snabbt.
Happy Ginger.
När det var dags för Halloween i år blev jag en rödhårig villain, Poison Ivy. För att få till det här lockade jag hela håret med plattång. Det blev jättestort, så jag kammade ut lite och stylade till det med hårspännen och löv. 
Nu är jag gul som en kanariefågel och hatar det, men det är ju lixom inte klart än. Har ju varit mörk så länge och har bestämt mig för att prova att vara ljus nån gång i livet, så nu ska det jävlarimej bli av. Finns folk som är på mig konstant om att jag måste bli mörk igen. Det kommer jag säkert också, men inte nu och inte än på ett tag. Ingenting blir bättre av att de tjatar!


Kul att ni hängt med mig i min hårresa. Till detta kan tilläggas att jag aldrig använt löshår. Ska det va så ska det va på riktigt. Så har i alla fall jag känt hittills. Klart det är najs för de som känner att de "behöver" det och har råd, men jag har aldrig behövt det. Vore nog najs med lite färgslingor dock.


Några slutliga tips från mig då. Skaffa en riktigt bra plattång, sjukt bra hårspray, tona hellre än färga, använd inpackningar och lyssna inte alltid på vad frisören har att säga om du måste gå till någon alls. Det är alltför många som går missnöjda från frisören och det suger!

11 kommentarer:

  1. Vad kul! jätte kul verkligen att se alla bilderna :) jag hade ju ett litet önskemål om detta :)

    SvaraRadera
  2. det skulle va riktigt snyggt om du la några askblond och kanske nån kall rosa slingor i det där blonda du har nu. bara ett tips. du är en sån där jävel som passar i allt.. fan ta dig.. sagt med kärlek... =P

    SvaraRadera
  3. En grym hårresa av en person som verkligen passar i allt! Ser redan nu fram emot nästa förvandling.

    Ja, haha, fyrkantig sushi, ser jag ju nu, tänkte jag inte på när jag åt, dom kanske försökte vara annorlunda.

    SvaraRadera
  4. sv; Jaha okej! Ja det var ju skitkul att rulla och fixa och grejjer men ätbiten var inge vidare ^^ Jaa, jag hoppas på att det blir världens röjfest hah :D

    Snyyggg brud äru föresten!

    SvaraRadera
  5. Fan vilken awesome bildserie genom.. hårtiderna =D
    Btw, grymt snygg som Poison Ivy!

    Jo jag med, fast modevisningen är inte förrän i början på nästa år =)

    SvaraRadera
  6. Oj, vilket jobb du gjort... Passar i allt!

    SvaraRadera
  7. Hm, jag märkte en sak; på bilden under rockabilly-stilen har du hjärtan på tröjan.. PRECIS så där är mönstret och färgerna på ett par trosor jag äger. Intresseklubben antecknar, jag vet men jag tyckte det var lite.. ja, jag vet inte egentligen. :P

    Nej men åh, så härlig bild på dig! Den där över Alice-bilden. :D

    Tycker det är lite trist att folk ska kommentera hela tiden vad man borde ha för färg på håret osv, då menar jag dem som säger att man var finare med det man hade innan. Det är ju bara upp till var och en liksom

    SvaraRadera
  8. Åh! Faaaan vad roligt att läsa och kolla igenom denna "hårresande" historia;) Jag har gjort ett liknande inlägg en gång...har haft alla möjliga frisyrer och färger jag...har nästan varit snäppet värre än dej med tanke på att jag snaggat bort nästan allt en gång till o med:O haha...fråga mej inte varför...

    Dock är jag i samma sits som dej...håller på att avfärga underhåret, som ska bli rosa...så jävla jobbig process när det är svart innan...men bra blir det ju;)

    Och, du, du undrade hur gammal jag är. Jag är 22 år ung. Men alla mina vänner skaffar barn ändå. Man är tydligen vuxen nu.

    SvaraRadera
  9. Älskar också hattar och sånt, speciellt militärhattar/kepsar eller vad man kallar det. Så jäkla snyggt!

    sv: Ne jag kan nästan tänka mig att de inte framgår riktigt 100% hur bra de är live, men de är upplevelsen som räknas ibland :D

    SvaraRadera
  10. det finns många som blir jättenöjda hos frisören oxå!
    går man till en bra frisör så brukar det ju bli bra oavsett! ( www.extend.nu ;) )

    Hanse

    SvaraRadera