Inspelning av The Stig Helmer Story


 Inspelning av The Stig Helmer Story
Nämen! Vad hände med håret?? Ojojoj! Palla inte med det längre. Sönderblekt och jävligt som det var. Vad gör man inte för konsten?
 Skoja bara! Började morgonen med att sätta mig hos hair and make up där de satte på mig peruk och berättade om hur farligt det är att färga håret och om hur det fräter sönder hjärnan. De sa att jag skulle tänka på det sen när jag fått minnesförlust. Jobbigt bara att jag antagligen inte kommer komma ihåg det då. Då har jag ju minnesförlust! Remember?!
Hade jättesöt grön blus och lång brun kjol. Är så himla kul när man får kostym så att man ser ut som någon helt annan!
 Hade lätt varit en given skådespelerska och beauty queen om jag hade levt på 50-talet. 
 Kolla här bara! Vem är jag nu?
Dags att springa iväg på inspelning
Man får inte fota under inspelningarna, men här är i alla fall en bild från moviespot med Stig Helmer 2010. Efter sällskaps- skid- segel- golf- och hälsoresor kommer nu "the Stig-Helmer story" som är en tidsresa från Stig-Helmers barn- och ungdomsår. Det vi spelade in var kanske från när han var i 20-årsåldern under 50-talet. Det var häftigt att bli regisserad av Lasse Åberg och träffa Stefan Sauk! :D
Fick även en fantastisk frisyr när jag tog av peruken. När man sätter på peruken, så fäster man ju upp håret i små skruvar som hade format håret under hela dagen och gjort det alldeles lockigt.

6 kommentarer:

  1. Läcker outfit, hår, make, kläder - ja allt.

    Nej inte min kisse, fast släkt med en av våra katter. Han halvbror tror jag det blir.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. ...och ang. Aerosmith. Håller helt med första gången (07) som dom besökte srf var helt galet bra. Men jag funderade lite på det sen jag tror nog att årets spelning håller samma mått - men det blir ju självklart lite speciellt att se dom man dyrkat sedan 11-år åldern live. Går knappt att beskriva den känslan. Och att Mr Perry dessutom fick så stort utrymme var fantastiskt att uppleva.

    Och ja, vå håller tummarna stenhårt för att vädergudarna är på vår sida nästa år, vad är oddsen egentligen att det ska regna tre år i rad? Jag kräver sol!

    SvaraRadera
  3. Nice, ska bli skitkul att se resultatet!

    SvaraRadera
  4. haha PUH! satan vad du skrämde mig angående håret..

    SvaraRadera
  5. Fyfan vad cool! Jag är nästan lite avis..

    SvaraRadera
  6. Nej men fytusan va kul! jag älskar dom där filmerna! haha

    SvaraRadera