Lucka 2 - Gör din egen julkalender


Lucka 2 - Gör din egen julkalender
Photobucket
Bakom lucka 2 döljer sig tips på hur man kan göra sin egen julkalender.
Här har vi förra årets julkalender till vänster och den nya för 2010 till höger.
Börja med att samla ihop 24 tändsticksaskar. En ask för varje "lucka".
Limma ihop askarna tre och tre, låt dem torka en stund och klä sedan in dem i papper eller tyg.
Använd "jungfruben" som små handtag på luckorna.
Så här ska lådorna sedan sättas ihop. Bra att veta innan det är dags för att dekorera sidorna!
En rosett till toppen kan alltid var tjusigt.
Då var det nästan klart. Dekorerat och ihoptejpat.  Det enda som återstår nu är att skriva nummer på luckorna och hitta 24 små saker att lägga i varje liten lucka.

9 kommentarer:

  1. sv: oh, jaså! du får inte avslöja kanske..? :D spännande i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Fasiken vilken nice julkalender! :D

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket trevligt tips! Jag ÄLSKAR att pyssla :)

    SvaraRadera
  4. Vad smart och vad fint det blev.=)

    SvaraRadera
  5. sjukt bra tips, ska jag lätt försöka komma ihåg till nästa jul ;)

    SvaraRadera
  6. sv: Kan tänka mig det!! Såg dem förra månaden och de var en av de mäktigaste spelningarna jag varit på!

    SvaraRadera
  7. gud va snyggt!:D jag hatar dock att pyssla , så kommer aldrig lyckas göra ngt sånt :p <3

    SvaraRadera
  8. Gulligt och smart gjort! Lite sent nu men till nästa jul kanske man kan göra det :)

    SvaraRadera