Asförbannade lappar på gång


Asförbannade lappar på gång
Om jag var trött igår är det ingenting emot vad jag är idag. Skulle ju som sagt gå och lägga mig direkt efter guldbaggen klockan 22, men då höll grannarna ovanpå på att vända upp och ner på lägenheten och skrika.  Typ som majoriteten av kvällarna här hemma. Speciellt de kvällar då man ska upp klockan 6 och jobba dagen efter. Efter ett jävla liv gick vi upp och ringde på för att be dem dämpa sig. De vägrade öppna dörren, men blev tysta i en kvart och började sedan cirkusen igen. Så fortföljde kvällen. De skrek och möblerade om och vi gick upp och ringde på och efter tredje gången hade jag precis somnat när jag vaknade av att de började igen. Efter att nyvaken och skitarg ha plingat på för fjärde gången såg jag att klockan slagit ett och det var fem timmar kvar tills jag skulle upp igen. Fem timmar hade jag på mig att för det första lugna ner mig, gråta en skvätt för att kanalisera ut min ilska över att människor kan vara såpass hänsynslösa svin och sedan sova max 4 timmar. Det här har pågått sedan mars 2010 och värden vägrar hjälpa till så länge vi inte är fler som klagar.

Det ska bli så förbannat skönt att flytta här ifrån!
Men eftersom vi ska hyra ut den här lägenheten i andra hand nu känner i alla fall jag fortfarande ett visst ansvar.

Sitter i detta nu på kammarn och söker inspiration på argalappen.se i hopp om att skriva en revolutionerande lapp där jag får hela trapphuset med mig på att kontakta värden och störningsjouren.


Det finns så mycket folk som är bostadslösa och/eller bor under fruktansvärda förhållanden och dessutom hur mycket ungdomar som helst som försöker få tag på en bostad i den här stan. Sånna här riksidioter förtjänar fan inte att ha det så här bra och förpesta sina grannars liv på det här sättet!

4 kommentarer:

  1. jag drar hem söndag em :(

    hoppas du hinner ut! vart brukar du hänga då? :)

    SvaraRadera
  2. Usch vad irriterande grannar kan vara!=( Skönt att ni får flytta iallafall så ni slipper dem. Vi har en granne vars katt använder trappuppgången och vår balkong som toalett, inte speciellt trevligt det heller.

    SvaraRadera
  3. Usch, sånt där är jobbigt som fan!

    SvaraRadera
  4. Jävla skitgrannar och jävla skitvärd. Det ska inte gå så långt att de som blir störda ska flytta, precis som en person som blir utsatt i skolan inte ska behöva byta skola.
    Nu kan det ju vara så att ni faktiskt VILL flytta av andra anledningar också men. Usch!

    sv: Men då förlorar jag aaallllaaa mina inlägg ju, väl? :O

    SvaraRadera