Slow down!


Slow down!
Nä nu händer det lite väl mycket här. Rockskallen, flyttlådor, renovering, räkningar, nytt bredband, el, jobb och intervjuer, sopsäckar och till råge på allt hittade jag detta mail i min skräppost en vecka efter att det skickats: "Välkommen till antagningsprov för skådespelarutbildningen, Högskolan för scen och musik"

Aningen bitter blir man då jag nu har en vecka mindre på mig att repa in mina texter till provet på scenskolan på grund av Gmail! Jag har dessutom mindre chans att få göra provet det datum jag önskar. Men det var ju riktig tur att jag ens hittade mailet då jag typ aldrig kollar skräpposten! Det lutar åt att bli prov redan 24 februari. Ska nu lära mig två texter och en dikt utantill och försöka få igång sången igen. Kan ju inte säga att jag känner mig säker någonstans, men hur det än går så tror jag deffinitivt att det kommer bli en bra erfarenhet. Någon gång måste ju bli den första gången man söker scenskolan. Kommer jag inte in denna gång är det ju bara att söka igen. 

Men hur ska man välja? Vilka texter ska man ta? Och vilken dikt? Och hur ska man egentligen prata?


I morgon blir det jag som sitter på bibliotekets dramatik-avdelning innan jag drar en sväng förbi nya lägenheten och sedan åker iväg till Nynäshamn och vidare till Gotland.

4 kommentarer:

  1. Fan va surt att det blivit så... Det viktigaste är att hålla nerverna i styr... Jag brukar lösa det med en något "trött" approch om du förstår vad jag menar... Blir man för speedad så brukar det gå åt helvete!

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Nu har du chansen att vinna en almanacka som du själv får bestämma hur den ska se ut, hur ser din drömalmanacka ut ?
    Klicka in här:

    http://moonzanna.se/2011/january/vinn-en-helt-personlig-almanacka.html#comment

    Säg bara vilken av storlekarena du vill vinna så är du med i utlottningen. Lycka till !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken grej! Hållar tummarna för dig!

    SvaraRadera
  4. Antar att det är scenskolan i gbg, det är väl den enda som heter så i sverige. Vi (teatern jag jobbar på) har rätt mycket samarbeten med dom. Good Luck! ...eller sorry det får man ju egentligen inte säga. Spark!

    SvaraRadera