Internationella fettisdagen


Internationella Fettisdagen

Igår var jag både kvinnlig, manlig och fet. Shoppade loss på Ikea efter jobbet klämde en 5-kronorssemla, packade med de sista tunga paketen och lunkade sedan iväg hemåt med min tunga blå kasse. 
Väl hemma satte jag igång och byggde ihop möbler och satte upp hyllor. Kände mig fantastiskt macho med borrmaskinen i högsta hugg i köket igår kväll. 
Sen blev det en desto dyrare semla som Göran köpt från Saturnus till middag. Lite hårdare bulle, men riktigt god med mycket kardemumma och egengjord mandelmassa. God för att vara semla. Är riktigt trött på semlor nu kan jag säga. Hade aldrig pallat att äta mat också. Det är tur att det bara är fettisdagar en gång om året. Kvinnodagar kan det däremot få finnas fler av. Eller varför inte några fler jämställdhetsdagar?

3 kommentarer:

  1. sv: jasså?? :D va kul, ehhe hittade alla bilderna på www.weheartit.com :P

    SvaraRadera
  2. Haha gillart! bra jobbat ;)

    SvaraRadera
  3. Kom aldrig över någon semla igår, men får väl försöka göra egna i helgen (brukar bli mycket godare!)

    SvaraRadera