Matlagning i singularis

Jag brukar inte laga mat till mig själv när jag är ensam. Det känns ofta så onödigt. Det är ju bara jag som ska äta och sen blir det ju också en massa disk. Jag brukar istället typ käka nån macka, värma på rester eller inte äta alls. Inte helt bra för hälsan med andra ord. Men här kan jag säga att jag var rätt stolt över mig själv. Här gick det riktigt snabbt också. Tinade lite räkor som går väldigt snabbt, koka broccoli i 3-4 minuter stekte på räkorna i vitlök och chili, hackade lite grönsaker och strödde på lite parmesan över de varma räkorna. Snabbt, gott och nyttigt!
I usually don't cook for myself when I'm alone. I'd rather just make a sandwich, eat leftovers or don't eat at all when I'm alone. But here I felt pretty good about myself. I definitely need to learn more about single cooking.

2 kommentarer:

  1. Ååååå fan vad gott det ser ut.. Och nyttigt! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Jag är exakt likadan, känns som sådant slöseri att laga mat när man 'är själv, men detta såg ju ENORMT gott ut, måste prova det själv någon dag!

    SvaraRadera